וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-2 ברציפות: הר הבית נסגר ליהודים בט' באב

16.7.2013 / 14:20

מאות המתפללים שהגיעו למקום בבוקר הצום התאכזבו לגלות שכניסתם לא תותר ונאלצו להתפזר לבתיהם. הסיבה: חשש מפגיעה של מוסלמים במבקרים היהודים. אלקין: "התנהלות שערורייתית"

זוהי השנה השנייה שבה מתקבלות התרעות לפגיעה במבקרים יהודים שצפויים להגיע בתשעה באב להר הבית, וגם הפעם החליטה המשטרה עקב כך, ברגע האחרון, לסגור היום (שלישי) את הר הבית למבקרים שאינם מוסלמים. כניסת המתפללים המוסלמים תמשך בתשעה באב ללא הגבלה. מאות מבקרים יהודים שהגיעו באוטובוסים ורכבים פרטיים מרחבי הארץ התאכזבו לגלות שכניסתם לא תותר ונאלצו להתפזר לבתיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתפללים ממתינים בתור להר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מהם היה סגן שר החוץ זאב אלקין, שהבטיח לפעול בנושא בממשלה ולשוחח עם השר לביטחון פנים: "גם בשנה שעברה התקבלו התרעות שמוסלמים מתכוונים לפגוע במבקרים יהודים בתשעה באב וכתוצאה מכך נחסמה הכניסה דווקא ליהודים. הם ראו כי טוב וחזרו על אותה פעולה השנה וראה זה פלא – ההר נסגר שוב ליהודים בעוד אין שום הגבלה למוסלמים. החשש הוא שזה יהפוך למנהג ואני בהחלט מתכוון לשוחח בנושא עם השר לביטחון פנים. המשטרה צריכה לעשות את תפקידה והוא לאפשר חופש דת לכולם, גם ליהודים, ולהגן על המבקרים בהר הבית. זו התנהלות שערורייתית שמגנה על המתפרעים במקום על האזרחים. בדרך הזו המשטרה גם יכולה לומר שאין לה כוחות להגן מפני אנסים ולכן לנשים אסור לצאת מהבית או מגנבים ולכן אסור להשאיר ארנקים בבית". אלקין סיפר כי הוא חש תחושה קשה ובושה: "מאות אנשים הגיעו ביום הצום בשעת בוקר מוקדמת עם ילדים, המתינו זמן רב בשמש ובסוף נאמר להם שהגיעו לשווא. מתברר שדווקא במדינה שלהם יהודים מופלים לרעה בתשעה באב במקום הכי קדוש להם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשטרה גם יכולה לומר שאין לה כוחות להגן מפני אנסים ולכן לנשים אסור לצאת מהבית". מועלם ואלקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), שהגיעה אף היא להר הבית, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי תיזום דיון בנושא בוועדת הפנים של הכנסת: "שוחחתי כבר עם יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב וסיכמנו לקיים דיון דחוף בנושא. מדינת ישראל והמשטרה היו צריכים לעשות מאמץ ולמרות האיומים ללוות את הכניסה של היהודים להר הבית. אנו יודעים לתת מענה אמיתי במקרים כאלה וזה תפקידה של המשטרה – לאכוף את החוק. מדינת ישראל, שהיא הריבון בהר הבית, נותנת לאיומים להכתיב את סדר יומה. בדיוק כמו שלמוסלמים נותנים להתפלל בכל מקום אני חושבת שצריך לתת גם ליהודים להתפלל בכל מקום".

עורך הדין איתמר בן גביר הבטיח לפעול משפטית כנגד המהלך: "כפי שזה נראה כרגע, לא יהיה מנוס מלעתור לבג"ץ נגד המדיניות הגזענית של המשטרה בהר הבית. השמאל מדבר על אפרטהייד בישראל, אז שילכו לראות איך בהר הבית לא מאפשרים ליהודים להיכנס רק בגלל שהם לא מוסלמים. מדיניות המשטרה היא מתן פרס לאיומים ולאלימות של הווקף". פעיל הימין נועם פדרמן אמר כי "חמור מאוד שדווקא בתשעה באב, היום בו נחרב בית המקדש, הממשלה והמשטרה נכנעים לפורעים הערבים, מקיימים יודן-ריין בהר הבית".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "ניצב יוסי פריינטי, מפקד המחוז, קיבל את ההחלטה בעניין לאור מכלול הנתונים והמידע המודיעיני אשר הצטבר בעניין בפקוד המחוז. עלייתם של מבקרים להר הבית במהלך היום הייתה עלולה להפר את הסדר והשלום במקום ולכן נאסרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully