וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ במילואים - רק ביבשה: "יחסוך מיליארד שקל"

28.5.2013 / 18:40

במערכת הביטחון זעמו על הפרסומים שלפיהם הקיצוץ במערך המילואים יהיה גורף. יעלון וגנץ סיכמו שחיל האוויר לא יפגע, ומדי שבוע ידונו בנושאים שיקוצצו: "נידרש לפעול בחוכמה"

בצל הפרסומים על ביטול אימוני המילואים בצה"ל עד סוף השנה, במערכת הביטחון ממהרים להבהיר כי הקיצוץ שעליו החליטה הממשלה לא יפגע באופן גורף באימוני המילואים. "חיל האוויר לא ייפגע, וזה כבר סוכם", אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר. "הקיצוץ הראשוני יהיה באימונים ובימי המילואים, הנפגעים העיקריים יהיו כוחות היבשה. אבל זה לא מוחלט ולא גורף, וכעת נידרש לעשות זאת בצורה חכמה", הוסיף. לדבריו, צמצום ימי המילואים והאימונים "יחסוך מיליארד שקלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדודי היבשה עשויים להיפגע. חיילי מילואים במהלך מבצע "עמוד ענן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיכום עליו מדבר הגורם נוגע להחלטות שהתקבלו בין שר הביטחון משה יעלון לרמטכ"ל בני גנץ, שהחליטו לקיים מדי שבוע דיון בתחום שבו עתידה מערכת הביטחון לקצץ. לאחר הדיונים, כך הוסכם, יעלה הנושא לאישורו של יעלון. על הפרק יידרש יעלון להכריע אם להסתפק בקיצוץ האימונים או להמשיך בהחלטתו להאט בקצב ייצור טנקי המרכבה, נגמ"שי הנמר, סוללות כיפת ברזל ופיתוח מערכת ההגנה "שרביט קסמים".

מפקדים זועמים: "הפכנו לשומן של הצבא?"

ההודעה על הקיצוץ התקבלה במורת רוח בקרב מפקדי גדודים במילואים. סא"ל במיל', עו"ד אופיר כהן, סיים את תפקידו כמפקד גדוד לפני כחודשיים. "זה פוגע ביכולת של מג"ד לשלוט בלוחמים שלו. אנחנו, כמדינה, נשלם מחיר על כל ניסיון לצמצם את האימונים לגדודי היבשה", אמר לוואלה! חדשות. לדבריו, "גם ככה היקף האימונים קטן. מי שחושב להביא אותנו ארבעה ימים לפני כניסה קרקעית במלחמה ולאמן אותנו בלחץ, מתוך מחשבה שזה יצמצם את הפערים, לא מבין במילואים". ביקורת דומה השמיע אלוף במיל' שלמה ינאי, מפקד מערך בפיקוד צפון. "מדהים לגלות שבכל פעם שמדברים על קיצוץ, מזכירים את המילה 'מילואים'. הפכנו לשומן של הצבא? יש תחומים אחרים שהייתי מקצץ בהם לפני שהייתי נוגע במילואים", אמר.

דובר העמותה למען משרתי המילואים, עלה מיקנובסקי, אמר בתגובה כי כמו בכל שנה, "שוב צה"ל מגייס את חיילי המילואים למלחמה על התקציב ושוב מאיים לקצץ היכן שקל יותר במקום לקצץ היכן שצריך. פגיעה בכשירות יחידות המילואים משמעותה הפקרת אזרחי המדינה, ובייחוד - פגיעה קשה בחיי האזרחים שעוזבים משפחה, עבודה ולימודים ומתייצבים לקרב ללא הכלים לנצח בו ולחזור הביתה בשלום". לדבריו, "מספיק דוחות כבר נכתבו בעקבות התנהלות צה"ל עד מלחמת לבנון השנייה ובמהלכה. אנו שוב דורשים לקבוע תקציב קשיח לכשירות יחידות המילואים ולדרוש מצה"ל לעמוד במדדי כשירות בסיסיים שטרם הוגדרו. כך ניתן יהיה להבטיח כשירות היחידות ושימוש נכון בתקציב. כל עוד זה לא יקרה, מערך המילואים ימשיך להיות מגויס כאמצעי לסחיטת תקציבים, מהם גם לא ייהנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully