וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת אבו ג'יהאד על ליל החיסול: "רעול פנים ירה בו"

הפרשן לענייני ערבים של וואלה! חדשות ראיין את אום ג'יהאד על ההתנקשות בבעלה: "הוא לקח אקדח, יצא מחדר השינה ומיד זינקתי אחריו". הריאיון המלא ישודר הערב בתוכנית עובדה

באדיבות עובדה וקשת

התחקיר של אילנה דיין ואמיר תיבון בתכנית סיום העונה של "עובדה", שתשודר הערב (שני) בשעה 21:20 בערוץ 2, חושף לראשונה את הסיפור המלא של המבצע הצה"לי לחיסולו של אבו ג'יהאד בתוניסיה ב-1988. אינתיסאר אל-ווזיר, אשתו של אבו ג'יהאד המכונה "אום ג'יהאד", שיחזרה בשיחה עם אבי יששכרוף, פרשן וואלה! לענייני ערבים, ועם מגישת "עובדה", אילנה דיין, את ליל ההתנקשות הדרמטי.

"הייתי אצל חברה, והזדרזתי לצאת", סיפרה אום ג'יהאד על תחילתו של הלילה האחרון בו ראתה את בעלה. "היא שאלה אם לא אשאר לארוחת ערב, ועניתי שלא כי אני רוצה ללכת, מכיוון שאבו ג'יהאד טס הלילה ואני רוצה לראות אותו. חזרתי מהביקור בשעה 23:10 וראיתי את השומר מחוץ לדלת. שאלתי אותו – 'איפה אבו ג'יהאד?', והוא אמר לי שהוא הגיע לפני פחות מעשר דקות. הכנתי לו ארוחת ערב ואז הגיעה חנאן, הבת שלנו, לשבת איתנו. הוא נתן לה איגרת שהגיעה מארצות הברית, מהשחקן אנתוני קווין, שרצה לגלם את ערפאת בסרט על אש"ף, וביקש ממנה לתרגם לו אותו".

קטע מראיון עם אום ג'יהאד - מתוך תוכנית סיום העונה של עובדה. צילום מסך
"ראינו רעולי פנים ואחד מהם ירה בו". אום ג'יהאד/צילום מסך

בשלב זה, טוענת אום ג'יהאד, סיפרה להם הבת חנאן אודות חלום שחלמה על אביה. "תשמע אבא, אתמול בלילה חלמתי חלום", היא סיפרה. "אני בירושלים יחד עם מרואן ברגותי, אנחנו מתפללים ופתאום מתקרבים אלינו חיילים ישראלים. הם רדפו אחרינו, אנחנו רצנו ויצאנו משם, ופתאום ראינו אותך. שאלנו אותך לאן אתה הולך ואמרת שאתה הולך לירושלים. אז אמרתי לך, אבא מה נראה לך שאתה הולך לירושלים, היהודים רודפים אחרינו. ואתה אמרת, אני רוכב לירושלים על סוס לבן'".

אום גי'האד טוענת כי לאחר שחנאן סיימה את לתאר את שחלמה, התרחבו עיניו של אבו ג'יהאד. הוא הניח את ידיו על השולחן, הביט בחנאן, הנהן ואמר: "הו חנאן, כן, אני רוכב על סוס לבן לירושלים". לדבריה, היא נדהמה מהמאורע. "אבל הייתי כבר עייפה והלכתי לישון", אמרה.

הפעם הבאה שתראה אום ג'יהאד את בעלה תהיה באמצע הלילה, כאשר היא תתעורר בהפתעה משנתה, ברגע כניסתם של לוחמי צה"ל לביתם. "התעוררתי כשהוא דחף את השולחן וישר שאלתי מה קרה. הוא לקח אקדח, יצא מחדר השינה ואני מיד זינקתי אחריו. ראינו רעולי פנים חמושים, ואז אחד מהם ירה בו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully