וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלות באגוז: מ"פ הודח, מפקד היחידה ננזף

17.5.2013 / 12:09

בעקבות תיעוד התערבות בה הטיל לוחם צואה על חברו ללא התערבות הפיקוד, החליט אלוף פיקוד הצפון להדיח שורה של לוחמים ומפקדים מהיחידה המובחרת. צה"ל: "אירוע חמור ביותר"

עריכה: מיכאל ברגמן

מפקד פלוגה ומפקד צוות, לוחמים ומפקדים זוטרים מיחידת העילית אגוז של חטיבת גולני הודחו בעקבות התערבות שהתקיימה בין לוחמים ותיקים ביחידה, במסגרתה הטיל אחד הלוחמים צואה על ראש חברו. כמו כן, למפקד היחידה, סגן-אלוף פ', נרשמה הערה פיקודית, זאת למרות ההערכה הרבה לא הוא זוכה בקרב מפקדיו.

בצה"ל מתייחסים בחומרה לאירוע, אולם הלוחמים עצמם, טענו בפני וואלה! חדשות כי לא מדובר בטקס משפיל, אלא במשחק. לטענת הלוחמים הוותיקים, התבצע התערבות בין אחד החיילים לשאר חבריו, כאשר החייל שעל ראשו הוטלה הצואה קיבל סכום של 300 שקלים מהחיל שהטיל אותה. כמו כן, כל חייל נוסף ביחידה שהיה מעוניין לצפות במשחק המשפיל, או לצפות בסרטון לאחר מכן, היה חייב לשלם 30 שקלים לחייל. לטענת הלוחמים, החייל הרוויח למעלה מאלף שקלים בהתערבות.

הפרשה נחשפה לאחר שהמקרה צולם באמצעות מכשיר טלפון סלולרי וסרטון הווידאו עבר בין לוחמים ביחידה, כאמור בכפוף לתשלום לחייל המצולם. פרטי האירוע הגיעו לידיעתו של מפקד אוגדה 36, תת-אלוף תמיר היימן שהביא את פרטיו לידיעתו של אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן, שהורה לחקור לעומק את המקרה. בעקבות התחקיר, שהוצג לאלוף פיקוד צפון ולרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, הוחלט להדיח את שלושת הלוחמים הוותיקים שביצעו הזובור שאסור לביצוע על פי פקודות הצבא,

גורם צבאי בפיקוד צפון, התייחס למקרה ואמר כי מדובר באירוע חמור ביותר שצריך לעקור אותו מהשורש. "אין לאף אחד כוונה למצמץ ולהחליק את המקרה. אך חמור מכך הסתבר בתחקיר שיש מסורת שנעשתה בידיעת המפקדים ולכן הוחלט להטיל עונשים כבדים. כבוד האדם הוא חלק מתהליך ההכשרה ובמקרה הזה המפקדים חרגו מהפקודות בצורה קיצונית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע חמור מאוד העומד בניגוד מוחלט למצופה מחיילי צה"ל, ובעקבותיו נערך תחקיר נוקב בחטיבת גולני בראשות מפקד פיקוד הצפון אשר הוצג היום (שישי) לרמטכ"ל. בעקבות המקרה הוחלט כי הלוחמים המעורבים יודחו מהיחידה, המפקדים הישירים יודחו מתפקידם ולמפקד הגדוד תירשם הערה פיקודית. בחטיבה בפרט ובפיקוד צפון בכלל תיערך הסברה ליחידות אודות האירוע ומשמעותיו".

עדכון ראשון - 9:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully