וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין ביטוח: חיילי המילואים יוצאים למחאה חדשה

9.5.2013 / 13:37

השבוע פג תוקפה של התקנה שהסדירה את סוגיית אבדן כושר העבודה של חיילי מילואים שנפצעו במהלך שירותם, ובינתיים לא ניתן לכך מענה. "מספיק עם ההבטחות, ימי ההוקרה והטקסים"

חיילי המילואים יוצאים למתקפה נוספת: ביום שני האחרון פג תוקפה של התקנה שהסדירה את סוגיית אבדן כושר העבודה של חיילים שנפצעו במהלך שירות המילואים. התקנה אפשרה לחיילים שנפגעו במהלך השירות להגיש בקשה לקבלת דרגת נכות תפקודית גדולה ביותר ממחצית הדרגה שנקבעה להם. המשמעות באי-הסדרת התקנה מחדש, היא שחייל מילואים שייפגע במהלך שירותו לא יהיה מבוטח מפני אבדן כושר עבודה ב"אזרחות".

חיילי מילואים ממתינים בשטח בזמן מצבע עמוד ענן. AP
"לא מדובר בעניין טכני". חיילי מילואים ב"עמוד ענן"/AP

כאמור, תוקפה של התקנה פג כבר לפני שלושה ימים, ולמרות פניית העמותה למען משרתי המילואים למשרד הביטחון, צה"ל ולוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, היא טרם תוקנה מחדש. "לא מדובר בעניין טכני, אלא בנושא כספי מהותי, הנוגע ישירות למרבית חיילי המילואים", טוענים החיילים, שמתכוונים לפתוח במחאה חדשה בעקבות המצב. יו"ר ועדת המשנה לכוח אדם בוועדת החוץ והביטחון, ח"כ עומר בר-לב (העבודה), קרא לקיים בנושא דיון דחוף בוועדה ביום שני הקרוב.

"החיילים ובני משפחותיהם נותרו ללא פיצוי"

החיילים מביעים אכזבה מחוסר המענה שניתן להם, בייחוד נוכח העובדה שחודש מאי הוא חודש ההוקרה לחיילי המילואים. "משרד הביטחון מתעלם מהעובדה שתוקפו של הסעיף האמור פג ומשאיר את כלל חיילי המילואים ובני משפחתם ללא פיצוי הולם במקרה של פציעה בעת שירות המילואים", אומרים החיילים. "זו הסיבה שאנו יוצאים שוב למאבק ציבורי על הזכות של כל חייל מילואים להגן על מדינתו מבלי להפקיר את משפחתו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מהעמותה למען משרתי המילואים נמסר בתגובה: "לא ייתכן שמי שעוזב משפחה ומתייצב בכל פעם להגנת המולדת יופקר במידה שייפגע בשירות המילואים שלו ויגזור על עצמו ועל משפחתו גורל מר. אנו, שוב, קוראים לשר הביטחון להסדיר מידית ובאופן קבוע את הסעיף בחוק הקצבאות המעגן את סוגיית אבדן כושר עבודה של חיילי המילואים. עד אז, על צה"ל לעדכן את כל חיילי המילואים עם גיוסם על המצב החדש בו אין לחיילי המילואים ביטוח אבדן כושר עבודה. הגיע הזמן שמשרד הביטחון וצה"ל יטפלו במשרתים במערך המילואים במעשים ולא במילים ריקות, הבטחות, ימי הוקרה וטקסים".

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בהסדר לפיצוי אנשי מילואים שהוחל משנת 2008, ומאז לא מומש ולו פעם אחת, בשל היעדר כל תביעה בנושא. במסגרת תיקון לחוק אנשי המילואים ומשפחותיהם, שיובא לאישור הכנסת, תינתן התייחסות שתכליל בחוק גם סעיף זה. במידה שיוגשו תביעות מאנשי מילואים, במהלך תהליך החקיקה, התביעות תקבלנה מענה נקודתי בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully