וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המזל"ט מלבנון: תרגיל ענק של צה"ל בצפון

30.4.2013 / 15:02

אוגדת מילואים שלמה התייצבה לתרגיל רחב "שלא נראה כמותו שנים רבות" שנועד לדמות התלקחות בגבול. קצין בכיר בפיקוד צפון: "תרגלנו תרחיש פתע. יש צורך בגמישות מבצעית"

צילום: דו"צ, עריכה: מיכאל ברגמן

שבוע אחרי יירוט המזל"ט מלבנון, צה"ל נערך: פיקוד צפון הקפיץ אמש (שני) אוגדת מילואים במסגרת תרגיל רחב היקף שלא היה בתכנון. "תרגלנו תרחיש פתע כתוצאה מהסלמה לבנונית אפשרית, שבגינה ניאלץ לגייס באופן מיידי את כל הכוחות שלנו", סיפר לוואלה! חדשות קצין בכיר בפיקוד.

"הפכנו לחייגנים, ובדקנו תוך כמה זמן מגיעים חיילי המילואים ליחידות מחסני החירום", סיפר הקצין. לדבריו, "ביממה האחרונה נקלטו 2,000 חיילים. תרגיל מהסוג הזה לא היה שנים רבות". בדבריו תיאר את את הצורך ב"גמישות מבצעית", והדגיש את החשיבות "להפעיל תכנית אחרת בפועל, אחרי שהתכוננת לתכנית שונה לגמרי".

באשר לשאלה אם מדובר בעניין נקודתי שבהכרח קשור בלבנון ובאירועי השבוע האחרון, לאחר שמטוסי חיל האוויר יירטו מזל"ט ששוגר כנראה באמצעות חיזבאללה, ענה הקצין כי באותה מידה יכולה האוגדה להיות מוקפצת לזירה הסורית במקרה של התלקחות. ההערכה בשעה זו היא שהתרגיל יסתיים ביום חמישי.

תרגיל פתע מטכ"לי בפיקוד צפון, אפריל 2013. דובר צה"ל
2,000 חיילים נקלטו ביממה. אנשי המילואים מתגייסים, היום/דובר צה"ל

ועם זאת, למרות ההיערכות בצה"ל, נשמרת מגמת האיפוק בגזרה הלבנונית. העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח בסוף השבוע כי ארצות הברית ביקשה מישראל להימנע מתגובה מידית לשיגור המזל"ט לשטחה. מקור דיפלומטי מערבי אמר לעיתון כי הסיבה המרכזית לבקשה האמריקאית היא העובדה שהמטוס לא גרם לפגיעה באיש, "למרות העובדה שהוא חדר למרחב האווירי של ישראל בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, טס באותו זמן לכיוון צפון". לדברי אותו גורם, בכירים אמריקאים הסבירו כי יש לוודא קודם מי שיגר את המזל"ט ומה היה יעדו לפני שמגיבים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו מזל"ט מול חיפה. ערן גילווארג
ארה"ב דרשה איפוק לאחר יירוט המזל"ט מול חופי חיפה/ערן גילווארג

המקור הדיפלומטי התייחס לכך שזו אינה הפעם הראשונה שנשלח מזל"ט מלבנון לשטח האווירי של ישראל והוסיף כי "מפקדת הצבא הישראלי אינה מזלזלת בסוג הזה של המטוסים שנשלחים מלבנון". עוד אמר כי מטרתם של מטוסים אלה "אינה רק צילום, וייתכן שהוא יועד להתנקשות בבכיר מדיני או צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully