וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה תקדימית: סובל ממחלת עור - ויוכר כנכה צה"ל

28.4.2013 / 3:43

קצין מחטיבת הצנחנים לקה במחלת עור נדירה הגורמת לכתמים לבנים בגוף לאחר מות מפקדו. משרד הביטחון הכיר באופן תקדימי שהמתח בשירות הצבאי גרם להתפרצות והכיר בו כנכה צה"ל

א' התגייס לצה"ל בשנת 1995 ושרת כלוחם וקצין קרבי בחטיבת הצנחנים. במהלך שירותו הצבאי, נהרג מפקדו ומאז מצבו הנפשי החל להידרדר וגרם לו לחרדות קשות. א', יצא לקורס במסגרת התקדמותו בסולם התפקידים, במהלכו נפצע והחרדות התגברו כתוצאה מהרצון להצליח. עוד לפני שסיים את הקורס, הופיעו על גופו של הקצין כתמים לבנים שמאפיינים את מחלת "ויטילגו". תחילה לא ייחס להם חשיבות, אך לאחר שאלו התפשטו במספר חלקי גופו פנה א' להתייעצויות רפואיות ולימים אובחן כי הוא סובל ממחלת עור.

יד של אדם הסובל ממחלת העור ויטיליגו. GettyImages
כתמים לבנים התפשטו על חלקי גופו. אדם הסובל ממחלת הויטילגו/GettyImages

א', הגיש תביעה נגד משרד הביטחון באמצעות עורך הדין גיל גאנוניאן ממשרד מרקמן את טומשין מרחובות להכרה במחלת העור ממנה סובל, בטענה כי היא נגרמה עקב שירותו הצבאי. למרות חוות דעת מומחים, החליט קצין התגמולים לדחות את תביעתו בטענה כי לחץ נפשי אינו גורם להתפרצות מחלת הויטילגו תוך הפניה למאמרים, מחקרים מקצועיים וספרות מהארץ והעולם.

א' ערער על ההחלטה באמצעות עו"ד גאנוניאן ובמהלך הדיונים בבית המשפט חזר בו קצין תגמולים מעמדתו והסכים להגיע לפשרה שקיבלה תוקף בפסק דין לפיו מחלת הויטיליגו פרצה אצל א' במהלך ועקב שירותו הצבאי לאור האירועים השונים שעבר.

ועדה רפואית קבעה ל-א' נכות לצמיתות והוא הוכר כנכה צה"ל לאור הופעת הכתמים בפנים ובגפיו התחתונות. בהתאם להכרה בו כנכה, יהיה א' זכאי לקצבה חודשית קבועה וטיפולים על חשבון משרד הביטחון. עו"ד גאנוניאן, אמר אתמול (שבת), "מדובר בהחלטה תקדימית שעשויה לשנות מצבם של עשרות אלפים שחלו במחלת הויטיליגו שנחשבה עד עתה כמחלה שלא ניתן להצביע על גורמים לפריצתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully