וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטפת הרעל לאובמה: נעצר חשוד, אמן לחימה

27.4.2013 / 23:50

משרד המשפטים בארה"ב הודיע על הגשת כתב אישום נגד אוורט דושקה ממיסיסיפי, שבחיפוש בביתו נמצא ריצין. השבוע שוחרר אדם אחר שנחשד במעשים בשל "ממצאים חדשים"

משרד המשפטים האמריקאי הודיע הערב (שבת) על הגשת כתב אישום נגד אוורט דושקה מדריך לאמנויות לחימה ממדינת מיסיסיפי, שנעצר היום במסגרת חקירת מעטפת הרעל שנשלחה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, לסנאטור רפובליקני ולבסיס צבאי בוושינגטון. דושקה בן ה-41 נעצר על ידי סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) ונלקח לחקירה לאחר חיפוש שנערך בביתו שבעיר טופלו. נאשם בהחזקת החומר הרעיל ריצין ובניסיון להשתמש בו ככלי נשק. אם יורשע, העונש המרבי שניתן יהיה לגזור עליו הוא מאסר עולם, קנס על סך 250 אלף דולרים וחמש שנים שבהן יושם תחת השגחה לאחר שחרורו. מחרתיים הוא יובא בפני שופט במחוז אוקספורד שבמיסיסיפי.

פינוי מבנה בגבעת הקפיטול בוושינגטון לאחר שחומר מסוכן התגלה במעטפה, אפריל 2013. AP
מבנה בגבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה שפונה בעקבות מעטפת ריצין/AP

ביום חמישי שעבר נעצר פול קווין קרטיס, גם הוא ממיסיסיפי, שנחשד בשליחת מעטפות הריצין. אנשי ה-FBI טענו כי קרטיס בן ה-45 "אחראי לשליחת שלושה מכתבים שנשלחו בשירות הדואר של ארצות הברית, אשר הכילו חומר גרגירי שנבדק ונמצא כרעל ריצין". אלא שביום שלישי הודיע התובע המחוזי במיסיסיפי על ביטול האישומים נגדו. אנשי התביעה ציינו כי "חקירת הפרשה חשפה ממצאים חדשים", אך לא הוסיפו פרטים בנושא.

כמה שעות לפני ההודעה על ביטול האישומים נגדו, שוחרר קרטיס ממעצרו בערבות. הוא סיפר לכתבים כי הוא מכבד את הנשיא אובמה ומעולם לא חשב לפגוע בבעל משרה ציבורית. "אני אוהב את המדינה הזו", אמר קרטיס, המתגורר בעיר קורינתוס. שופט בית משפט מחוזי שדן בבקשת המעצר שלו החליט לדחות לזמן בלתי מוגבל את בקשת השימוע בעניינו. עורכת הדין של קרטיס, כריסטי מקוי, טענה כי הוא הופלל. "אני מאמינה שמישהו שמכיר את קווין עשה זאת תוך שימוש בפרטיו האישיים", אמרה בראיון לרשת CNN. היא הוסיפה כי "זה מעשה איום ונורא". בעיתון "קלריון-לדג'ר" הרואה אור בעיר ג'קסון שבמסיסיפי דווח באותו יום כי חוקרי הפרשה ערכו חיפוש בבית של אדם נוסף, שככל הנראה מעורב בשליחת המעטפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully