וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבן מצפון נשלח למחבוש בפעם ה-9: "חובה מוסרית"

יהושע בריינר

18.4.2013 / 20:58

צה"ל שפט את נתן בלנק בן 19 מחיפה ל-20 ימי מחבוש, לאחר שריצה כבר קרוב ל-130 ימים בכלא 6. מבצע עופרת יצוקה היווה עבורו "טריגר לסירוב". דובר צה"ל: בקשתו לפטור נדחית

סרבנות עיקשת: צה"ל שפט היום (חמישי) בפעם התשיעית את סרבן השירות נתן בלנק ושלח אותו ל-20 ימי מחבוש. בלנק, בן 19 מחיפה, הגיע לראשונה לפני חמישה חודשים ללשכת הגיוס והודיע על סירובו להתגייס. מאז, הוא יוצא ונכנס לסירוגין מכלא שש הסמוך לעתלית ועם העונש הקרוב הוא צפוי לרצות כ-150 ימים בכלא הצבאי. למרות זאת, הוא עדיין מסרב להצטרף לשורות הצבא. בלנק הודיע על סירובו לשרת בשל מה שהוא מכנה "הכיבוש הישראלי בגדה המערבית". בינתיים הספיק להפוך לגיבור עבור רבים בשמאל הישראלי ומדי שבת מפגינים חבריו ותומכיו מול כלא שש למען שחרורו.

במכתב שכתב לפני שנכלא לראשונה ציין בלנק כי הסירוב הוא חובה מוסרית. "התחלתי לחשוב על סירוב להתגייס לצה”ל בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' ב-2008", כתב. "גל המיליטריזם הכוחני ששטף אז את המדינה, גילויי השנאה ההדדיים, ודיבורי הסרק על מיגור הטרור ויצירת כוח הרתעה, היו הטריגר הראשוני לסירוב. כיום, לאחר ארבע שנים מלאות טרור, ללא תהליך מדיני, וללא שקט בעזה ושדרות, ברור לחלוטין שממשלת נתניהו, כמו ממשלת אולמרט לפניה, אינה מעוניינת במציאת פתרון למצב, אלא בשימורו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברור לחלוטין שממשלת נתניהו, כמו ממשלת אולמרט לפניה, אינה מעוניינת במציאת פתרון למצב, אלא בשימורו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי "מבחינתם, אין שום פגם בכך שפעם בשלוש-ארבע שנים נצא למבצע 'עופרת יצוקה 2' ואחר כך נדבר על כוח הרתעה, נהרוג כמה מחבלים, נאבד כמה אזרחים משני הצדדים, ונכין את הקרקע לדור חדש מלא שנאה משני הצדדים. בתור נבחרי ציבור, אין לחברי הממשלה שום חובה לפרט את חזונם העתידי לגבי עתיד המדינה, וזכותם להמשיך עם מעגל הדמים הזה, ללא יעד סופי. אבל לנו, כאזרחים, כבני אדם, יש חובה מוסרית לסרב למשחק הציני הזה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מועמד לשירות ביטחון אשר בקשתו לפטור מטעמי מצפון נדחית, מחויב בגיוס על פי חוק שירות הביטחון. במידה ולא יעשה כן - יטופל בדרכים המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully