וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ החליט: אחיו של גבי אשכנזי לא יקודם לאלוף

31.3.2013 / 10:12

הרמטכ"ל בני גנץ החליט שלא לקדם את מפקד המרכז לאימוני יבשה, תא"ל אבי אשכנזי, והוא צפוי לפרוש מצה"ל. לפי הערכות, תא"ל יואל סטריק יקודם לאלוף וימונה למפקד פיקוד העורף

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, החליט להודיע לתת-אלוף אבי אשכנזי, אחיו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, כי אין בכוונתו למנות אותו לאלוף במטה הכללי - ולאור זאת הוא יסיים את שירותו בצה"ל לאחר כמעט 33 שנים. תא"ל אשכנזי, שריונר בהכשרתו, עורר תשומת לב בעשור האחרון בזכות היותו האח של הרמטכ"ל לשעבר. אחרי מלחמת לבנון השנייה נידונה סוגיית קידומו בצה"ל והיו שסברו כי עליו לפרוש מהצבא. הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי החליט שלא להשתתף בדיון בנוגע לעתידו של אחיו, וסגנו, אלוף (במיל') דן הראל היה זה שקיבל את ההחלטה למנות אותו לתפקיד היוקרתי של מפקד המרכז לאימוני יבשה (מל"י).

הרמטכ"ל גבי אשכנזי עם אמו פרידה ואחיו תא"ל אבי אשכנזי, פברואר 2011. דובר צה"ל
האחים אשכנזי ואימם פרידה/דובר צה"ל

בסוף חודש יולי 2012 הפיקוד על מל"י הועבר לידי תא"ל רוני נומה. בשיחות סגורות הביע תא"ל אשכנזי תקווה שלאור הישגיו במל"י הוא יקודם לדרגת אלוף. בחודשים האחרונים הוא החל לשמש כפרויקטור בנושאים שונים אך עם קבלת ההחלטה על ידי הרמטכ"ל נראה שיפרוש מצה"ל בקרוב.

החלטת הרמטכ"ל מצמצמת את האפשרויות בצמרת צה"ל בשאלה מי משכבת תתי-האלוף יקודם לדרגת אלוף. לפי הערכות קצינים בכירים הראשון שיקודם הוא תא"ל יואל סטריק, שיתמנה לאלוף פיקוד העורף. כיום הוא משמש כראש חטיבת המבצעים במטה הכללי. בין הממתינים לדרגת אלוף בולט תא"ל הרצי הלוי, מפקד אוגדה 91 בגבול לבנון שיתמנה בקרוב למפקד המכללה לפיקוד ומטה. כך גם תא"ל תמיר היימן, מפקד אוגדה 36 בגבול סוריה שיתמנה לראש חטיבת התורה וההדרכה. שני הקצינים נחשבים למבריקים ולכן מעריכים בצה"ל כי הרמטכ"ל הציב אותם ב'תפקידי המתנה' לדרגת אלוף. בנוסף אליהם ימתין להכרעת הרמטכ"ל תא"ל יוסי בכר, מפקד אוגדת עזה לשעבר.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ בהרמת כוסית בכפר הנופש בגבעת אולגה, 25 מרץ 2013. שלומי גבאי
לא יקדם את אבי אשכנזי לדרגת אלוף. רא"ל גנץ/שלומי גבאי

במקביל, לאור החלטת הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, לחקור את הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ואת עוזרו, אל"מ ארז וינר, בחשד למעשים פלילים במסגרת פרשת מסמך הרפז, מתקדמת עבודת צוות החקירה בפיקודו של סא"ל גיל ממון. גורם המצוי בעבודת הצוות מסר כי לצוות הגיע חומר חקירה רב ובשבועות האחרונים הם נאלצו להתמודד עם איתור החומר הרלוונטי לחקירת שני הקצינים. הגורם הוסיף כי "הפרטים שהתגלו על ידי צוות החקירה מביכים. חלק לא נבדק על ידי מבקר המדינה ובקרוב ייאלצו שני הקצינים להתמודד עם הממצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully