וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחררי עסקת שליט מפעילים מעזה חוליות טרור בגדה

גורמי ביטחון פלסטיניים מסרו לוואלה! חדשות כי חמאס הקים צוות מיוחד המורכב ממשוחררי העסקה שגורשו לעזה. דפוס הפעולה: האסירים לשעבר מתכננים - ופעילי השטח בגדה מבצעים

כשנה וחצי לאחר שעזבו את בתי הכלא בישראל, משוחררי עסקת שליט בעזה ממשיכים לעסוק בהכוונת פיגועים מרצועת עזה. גורמי ביטחון פלסטיניים מסרו היום (חמישי) לוואלה! חדשות כי חמאס הקים לאחרונה צוות מיוחד שמורכב כולו ממשוחררי העסקה, תושבי הגדה במקור, שגורשו במסגרת העסקה לעזה. לדברי הגורמים, תפקידו של הצוות להכווין פיגועים שיוצאו לפועל על ידי אנשי הארגון בגדה.

חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
החגיגות בעזה לאחר שחרור האסירים/רויטרס

העובדה שמדובר בתושבי הגדה במקור, בעלי היכרות מעמיקה עם פעילי השטח, מעניקה להם נגישות לפעילי טרור באזור. לדברי הגורמים, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה עצרו בחודש האחרון חמש חוליות של חמאס שתכננו להוציא לפועל שורה של פיגועי תופת וחטיפה של חיילים ואזרחים ישראלים. הסיכול האחרון, לדבריהם, בוצע השבוע כאשר כוחות הביטחון הפלסטיניים עצרו חוליה בת חמישה חברים מהכפר צוריף דרומית-מערבית לבית לחם שעסקה בתכנון פיגוע וחטיפה. בביתו של אחד העצורים התגלתה מעבדת נפץ ובה יותר מ-20 קילוגרמים של חומר נפץ.

לא מדובר בפעם הראשונה ששמותיהם של משוחררי עסקת שליט עולים בהקשרים של תכנון פיגועים, אך נראה כי היקף הפעילות הורחב משמעותית. בניגוד לפרסומים קודמים, אז נראה היה כי מדובר בפעילות נקודתית גרידא, כעת אומרים גורמי הביטחון הפלסטיניים כי הוקם צוות מיוחד שמתוכו פועלים במקביל מספר פעילים.

נאאל ברגותי, ששוחרר בעסקת שליט לאחר 34 שנה בכלא הישראלי, חוגג עם שובו לרמאללה, אוקטובר 2011. AP
זו אינה הפעם הראשונה שמשוחררי העסקה עוסקים בתכנון פיגועים/AP

רק בתחילת החודש התיר שירות הביטחון הכללי לפרסום כי פעילי חמאס שתכננו פיגועים נעצרו בנובמבר האחרון במסגרת פעילות של צה"ל והשב"כ. עוד פורסם כי ראש החוליה הוא פעיל מגזרת חברון ששוחרר במסגרת עסקת שליט וגורש לרצועת עזה - אך המשיך בפעילות הטרור, גייס והפעיל את החוליה ממקום מושבו ברצועה. שלושת חברי החוליה הנוספים שנעצרו, חברי הזרוע הצבאית של חמאס בגזרת חברון, הודו בחקירתם בשב"כ כי התכוונו לבצע פיגועים מסוגים שונים, ובכלל זה ירי לעבר עמדת צה"ל בסביבת העיר חברון.

במאי 2012 נעצר פאדי אבו דאוד, תושב חברון כבן 25, והודה בחקירתו כי גויס בסעודיה על ידי חאלד טהא, משוחרר עסקת שליט, במוצאו מחברון, שגורש לרצועת עזה. טהא הנחה את אבו דאוד להקים חוליה שתבצע פיגועים במתווים של התאבדות וירי, והבטיח להעביר אליו, לצורך זה, אמצעי לחימה, שיוברחו מהרצועה לגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully