וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבר לעזה נותר סגור: "תגובה מתונה לירי על המח"ט"

3.3.2013 / 9:07

תורים ארוכים משתרכים הבוקר בכניסה למעבר הסחורות בכרם שלום - שהוחלט לא לפתוח. זו בינתיים התגובה היחידה להפרה הפלסטינית. גורם ביטחוני מסביר: "מתחשבים בקשר עם מצרים"

מעבר הסחורות כרם שלום בין רצועת עזה לישראל, שהיה אמור להיפתח הבוקר (ראשון) כבר בשעה 6:30, נותר לפי שעה סגור - במסגרת המשך התגובה לירי לעבר הג'יפ של מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אל"מ עופר וינטר, ביום שישי. הג'יפ של אל"מ וינטר נפגע מירי כשערך סיור לאורך גדר המערכת בין כפר עזה לניר עם. בישראל החליטו בינתיים שלא להגיב בשטח ולהבליג על האירוע, למעט ההחלטה לסגור הבוקר את מעבר כרם שלום, אף שהדעות במערכת הביטחון חלוקות בנושא. גם אם ייפתח המעבר בהמשך היום, המחאה הישראלית קיבלה ביטוי בשטח ויצאה אל הפועל.

ההחלטה לסגור את המעבר התקבלה בדרג המדיני כבר ביום שלישי שעבר, בתגובה לשיגור רקטת הגראד לעבר אשקלון. בכפוף לתגובת הדרג המדיני הוחלט כי המעבר ייפתח רק למקרים הומניטריים.

מעבר כרם שלום. רויטרס
תורים ארוכים נוצרו בכניסה למעבר כרם שלום, לאחר שהסוחרים קיבלו הודעה שיהיה פתוח למעבר סחורות/רויטרס

סיבה מרכזית לתגובה המתונה של ישראל נעוצה ביחסים עם מצרים. גורמים במערכת הביטחון בישראל מתחו בשיחה עם גורמים מצרים ביקורת חריפה על האירוע בו נפתחה אש לעבר הג'יפ של המח"ט. הגורמים טענו כי המסר שהועבר למצרים הוא שמדובר בהפרה בוטה של ההבנות שנרקמו אחרי מבצע "עמוד ענן", אף שהאירוע התרחש לאחר ירי של כוחות צה"ל לעבר מפגינים שניסו לדבריהם לפגוע בגדר המערכת.

"פעולה בעזה נבחנת בפרספקטיבה מצרית"

סוחרים ישראלים שלא ידעו על ההחלטה להשאיר את המעבר סגור - ואף קיבלו הודעה לפיה הוא יהיה פתוח לסחורות - הגיעו אליו הבוקר, ונאלצו לעמוד בתור ארוך בכניסה למעבר, שהיה אמור להיפתח בשעה שש וחצי בבוקר למעבר פירות לצד הפלסטיני. "צריך להביט על מה שקורה כעת ברצועת עזה בראייה רחבה", אמר הבוקר גורם ביטחוני בכיר, "תוך התבוננות על הקשר שמתהווה בין ישראל למצרים. כל פעולה בעזה נבחנת בפרספקטיבה מצרית".

הגורם הוסיף, כי החמאס מנסה בשבועות האחרונים להשתלט על הצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום מאחר וכוחות השיטור המצרי פוגעים לו באופן רחב במנהרות באמצעות הזרמת ביוב ובשל כך הוא מחפש כבר עתה מקורות לגביית מיסים. "הזכיין שמפעיל את הצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום הוא איש של הפתח, ולכן הכספים שלו עוברים קודם כל לרשות הפלסטינית", הסביר הגורם. "חמאס מנסה בהדרגה, תוך כדי איומים, לקחת חלק בהפעלה ובנתח המסים. אם זה ייצא לפועל זה יהיה אירוע דרמטי גם בעיני הרשות הפלסטינית וגם בעיני ישראל. לאירוע מסוג זה יהיו השלכות". באמצעות המנהרות החמאס גובה מיסוי גבוה מאוד, לדוגמה - כמעט שלושה שקלים לליטר דלק, תוספת אפשרית משמעותית להכנסותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully