וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מתכננים: סיירת חרדית בחטיבת שריון

28.2.2013 / 8:48

בראיון לוואלה! חדשות התייחס מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף סמי תורג'מן, לסוגיית גיוס החרדים, וחשף גם כי יוקם כוח חרדי מיוחד שידמה אויב. הראיון המלא - מחר באתר

בעוד שבמערכת הפוליטית עוסקים בסוגיית השוויון בנטל במסגרת המו"מ הקואליציוני, בצה"ל ממשיכים בתתוכניות לישלוב הציבור החרדי. בראיון לוואלה! חדשות חושף מפקד זרוע היבשה היוצא ואלוף פיקוד הדרום הבא, אלוף סמי תורג'מן, כי בצה"ל מתכננים להקים, על בסיס חיילים חרדים, פלוגת סיור בחטיבת השריון הסדירה 188, וכן כוח נוסף המבוסס על חיילים חרדים, שידמה אויב במרכז לאימוני יבשה. הראיון המלא עם אלוף תורג'מן יפורסם מחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמה שפחות יחידות מגדריות וסגורות". תורג'מן בראיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני חושב שצריכים לעשות כל מאמץ לשמר את הרעיון הבסיסי של הצבא שהוא צבא העם וכמה שפחות יחידות מגדריות וסגורות. כמה שיותר שילוב ובכל התחומים: לחימה, מפקדות, תומכי לחימה, מקצועיות תקשוב וכל השאר. כמה שיותר", אמר אלוף תורג'מן בהתייחסו לשילוב חרדים בצה"ל. "כשתתקבל החלטה מול דרג מדיני אנחנו נצטרך לממש אותה על ידי זה שנבחן מה הצרכים המבצעיים שלנו ונקים יחידות בהתאם לצורך", הוסיף.

מפקד זרוע היבשה היוצא הזכיר כי לצה"ל יש ניסיון עם גדוד הנח"ל החרדי. "אנחנו לא צריכים להמציא עכשיו משהו חדש. בחודשים הקרובים נקים כוח שהוא יהיה אחד ממרכיבי השיפור הכי משמעותיים ביבשה. כוח שידמה אויב 'אדום' במרכז לאימוני יבשה והוא יאתגר את כל הגדודים והחטיבות שמגיעות להתאמן בצאלים. אנחנו חושבים לבנות אותו על כוח אדם חרדי כיחידה סגורה. אנחנו חושבים לבנות סיירת לחטיבה 188 כולל גדודי רקטות לרמת אוגדה. בתוך מרחב אוגדתי וחטיבתי הם יוכלו לקיים צרכים דתיים. אנחנו נדע להציג צרכים מבצעיים כדי לממש את החזון. לא נכון להקים חטיבת חי"ר חרדית לא לצבא ולא לחרדים".

שיא בגיוס חרדים לשירות אזרחי

בחודש אוגוסט האחרון פג תוקפו של חוק טל, שהסדיר את הפטור לתלמידי ישיבות מצה"ל ומאז טרם נחקק חוק חדש והוצאו מספר מתווים לגיוס שמחכים להרכבת הממשלה. הדרג המדיני יצטרך להכריע כיצד יש לבחור את בחורי הישיבות שמוגדרים כ"עילוי", כיצד לבחור את אלו שיועברו לשירות האזרחי ואת מי לגייס לשירות צבאי. מנתוני אגף כח אדם שהוצגו בחודש שעבר עלה כי צפוי שבשנת 2013 תירשם עלייה במספר המצהירים על "תורתו אמונתו", מ-13.8% בשנת 2012 ל-14.4% השנה. עם זאת, בחודש ינואר האחרון נרשם שיא בגיוס חרדים לשירות אזרחי, כש-241 חרדים הצטרפו. במנהלת השירות האזרחי ציינו כי מדובר בעלייה של כ- 120% במספר המצטרפים החרדים, לעומת השיא הקודם שנמדד בחודש יוני.

בעקבות ביטול חוק טל הופסק גיוס החרדים לשירות האזרחי. בתחילת חודש ינואר נפתח הגיוס מחדש, בעקבות החלטת ממשלה ביוזמת שר המדע דניאל הרשקוביץ, שאישרה את מסלול "שירות אזרחי משמר". מדובר במסלול זמני, במסגרתו יגויסו לשירות 1,300 חרדים, עד לתחילת חודש אוגוסט הקרוב, או עד לחקיקת חוק חלופי לחוק טל על ידי הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully