וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח באיתמר: עונשי מאסר לארבעה סייענים לרצח

28.2.2013 / 2:20

הפרקליטות הצבאית גזרה את דינם של מחמד, צלאח, חסן ויזיד עוואד, שהורשעו כי סייעו לרוצחי משפחת פוגל. הם נידונו לעונשים שנעים בין כשנתיים לשבע שנות מאסר בפועל

מעל לשנתיים חלפו מאז הטבח באיתמר וכעת סיימה הפרקליטות הצבאית את הטיפול בפרשה: בית הדין הצבאי גזר על ארבעה פלסטינים שהורשעו בסיוע לרצח משפחת פוגל לעונשי מאסר שונים שנעים בין כשנתיים לשבע שנות מאסר בפועל.

בחודש מרץ 2011 נרצחו חמשת בני משפחת פוגל מההתנחלות איתמר, זוג הורים ושלושה מילדיהם הקטנים. במאמץ מודיעיני ומבצעי של צה"ל ומשטרת ישראל הצליחו כוחות הביטחון לאתר ולעצור את חכים ואמג'ד עוואד מהכפר עוארתא כאחראים לרצח. השניים, הודו והורשעו בביצוע רצח, סחר באמצעי לחימה, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לגרימת מוות דומה ביישוב אלון מורה.

בית הדין הצבאי גזר על כל אחד מהנאשמים חמישה מאסרי עולם לריצוי בפועל. החקירה התרחבה ונעצרו חשודים נוספים שהיו מעורבים בפרשה המזעזעת. מחמד עוואד היה איש סודם של הרוצחים והיה היחיד שידע על תכנונם לבצע את הרצח באיתמר ואף ניסה להשיג עבורם נשק. בית הדין הצבאי גזר עליו חמש שנות מאסר בפועל וקנס. הוא הגיש ערעור על העונש.

בני משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
על הסייענים הושתו עונשים של 2-7 שנות מאסר. בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

צלאח עוואד נאשם בכך שהכניס לביתו בליל הרצח את שני רוצחי משפחת פוגל ולאחר שסיפרו על לו על האירוע, מסר להם בגדים חדשים ונטל מהם את כלי הרצח וכלי הנשק שגנבו מבתים שונים. מאוחר יותר העביר את האמל"ח לבית אחר כדי להערים על כוחות הביטחון. בהמשך הבטיח לאחד מהרוצחים כי אם יהפוך למבוקש יסייע לו. בית הדין הצבאי אימץ הסדר טיעון בין התביעה הצבאית לסנגור הנאשם וגזר עליו שבע שנות מאסר.

חסן עוואד שסייע לשני הרוצחים בהחלפת בגדים ובמתן מסתור אחרי הרצח נידון על ידי בית הדין הצבאי לאחר הסדר טיעון ל-23 חודשי מאסר לריצוי בפועל, קנס כספי ומאסר על תנאי. יזיד עוואד, שהורשע אף הוא בעבירת מתן מקלט לרוצחי משפחת פוגל בסוף חודש מרץ, התוודה בפניהם כי ידוע לו שהשניים ביצעו את הרצח שכן שהה בביתו של צלאח עוואד בליל הרצח. כאשר נפגש יזיד עוואד עם שני הרוצחים פירט בפניהם את שיטות החקירה של כוחות הביטחון. בגין עבירות אלה נידון הנאשם לארבע שנות מאסר לריצוי בפועל, קנס בסך 7,000 שקלים ושנתיים מאסר על תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully