וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת שב"ס – אושרה חופשה לאסיר "בעייתי"

קובי דוד

20.2.2013 / 22:42

בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל את החלטת שירות בתי הסוהר, שקבע כי מדובר באסיר שקיים חשש כי ינסה להימלט מהארץ. כמו כן, האסיר יפוצה כספית בגין כליאה בצינוק ללא הצדקה

בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל בסוף השבוע האחרון החלטה של שב"ס, והורה לאפשר לאסיר לצאת לחופשה קצרה, ואף דחה את טענתו כי מדובר באסיר בעייתי העלול להימלט מהארץ. כתוצאה, האסיר, איש העסקים עודד דסאו, המרצה עונש מאסר בגין עבירות הונאה, ייצא בימים הקרובים לחופשה.

כמו כן, בעקבות אחת העתירות שהגיש דסאו, שבמהלך ריצוי עונשו עבר מספר בתי סוהר, נגד הנהלת שב"ס, קבע בית המשפט כי דסאו נשלח לצינוק בית הכלא ללא כל סיבה הגיונית, ואף הוחלט כי שירות בתי הסוהר יפצה אותו כספית. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגיש דסאו באמצעות עו"ד אפרים דמרי וחיים ברנזון.

"שיקול דעת שוויוני כלפי כל אסיר"

דסאו שימש כאחד מבעלי השליטה בחברת האחזקות הציבורית "גולן מלאכת מחשבת". בחודש דצמבר 2011 הוא נשלח לשנתיים מאסר בגין עבירות הונאה. זמן קצר לאחר שהחל לרצות את עונשו ביקש דסאו מהנהלת הכלא לצאת לחופשה קצרה כדי לפגוש את משפחתו, בעתירה הנוכחית ביקש מהנהלת הכלא לצאת לחופשה קצרה כדין שאר האסירים השוהים עמו בכלא. אלא שבשב"ס לא נעתרו לבקשתו בטענה כי מדובר באסיר בעייתי שלא מוכן לשתף פעולה בתכנית טיפול.

בדיון שהתקיים בסוף השבוע האחרון בבית המשפט ציין השופט קיסרי כי "כרשות מנהלית, שב"ס צריך להפעיל את שיקול הדעת באופן שוויוני כלפי כל אסיר. אם מסתבר ששיקול הדעת הופעל באופן המפלה את האסיר ביחס לשאר האסירים, זוהי עילה להתערבות בית המשפט". מנגד טענה הנהלת שירות בתי הסוהר כי מדובר באסיר שקיים לגביו חשש כי ינסה להימלט מהארץ. ואולם, השופט דחה את הטענה, וציין כי שב"ס לא דאג לבסס את העבודות שעליהם הסתמך.

בתגובה להחלטת בית המשפט מסרו עורכי דינו כי "מדובר בפסק דין חריג מסוגו. בית המשפט התערב פעם נוספת בהחלטת שב"ס, והורה להוציא את מרשנו לחופשה כאשר הוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות שב"ס. מרשנו הרים את הנטל והוכיח כי נעשה לו עוול. פסק דין זה מהווה אבן דרך חשובה". מדוברות שירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "שב"ס בוחן את ההחלטה ויפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully