וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז עמוד ענן: עלייה במספר המסתננים מרצועת עזה לישראל

10.2.2013 / 14:39

בצה"ל מתריעים כי מאז סיום המבצע ברצועת עזה חלה עלייה בניסיונות החדירה של פלסטינים לישראל, ושוקלים להגביר את מאמצי האיסוף. הלילה לכד רכז ביטחון פלסטיני שחצה את הגדר

רכז ביטחון שוטף של קיבוץ מפלסים בנגב לכד לפנות בוקר (ראשון) פלסטיני שהסתנן מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל. מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, מתח ביקורת על התנהלות הכוחות בשטח, והורה לבצע תחקיר ולבדוק כיצד חיילי צה"ל שפרושים בשטח לא לכדו אותו. בחיפוש על גופו של השוהה הבלתי חוקי לא נמצאו אמצעי לחימה.

בעקבות מבצע עמוד ענן בנובמבר 2012 ובמסגרת הסכם ההסדרה שהושג בין ישראל לחמאס, בתיווך מצרים, הוחלט לצמצם את ה"פרמטר הביטחוני" – המרחב שנמצא מערבית לגדר המערכת שבו אסור לפלסטינים לנוע, מ-300 מטרים ל-100 מטרים. כתוצאה מכך הצטמצמה באופן משמעותי היכולת של כוחות צה"ל לזהות וללכוד פלסטינים שמנסים לחדור משטח הרצועה לישראל. גורם צבאי מאוגדת עזה הסביר כי מאז מבצע עמוד ענן מורגשת עלייה חדה במספר הפלסטינים שמנסים להסתנן לישראל, באמצעות טיפוס על גדר המערכת. בשבועיים האחרונים חדרו לישראל משטח הרצועה ארבעה פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים. חיילי צה"ל לכדו אותם, בחלק מהמקרים בתום מרדף. הגורם הצבאי הוסיף כי עיקר הביקורת של מפקד האוגדה התמקדה בעובדה שרכז הביטחון השוטף של הקיבוץ הגיע ראשון למקום החדירה, ולא חיילי צה"ל. לדבריו, אם היה מדובר במחבל חמוש, ולא שוהה בלתי חוקי, האירוע עלול היה להסתיים עם נפגעים.

מחיסול ג'עברי ועד הפסקת האש: סיכום מבצע "עמוד ענן". שי מכלוף
מחיסול ג'עברי ועד הפסקת האש: סיכום מבצע "עמוד ענן"/שי מכלוף

לוחמים שמפטרלים לאורך הגדר התלוננו כי ריבוי האירועים והניסיונות להגיע לגדר מקשה על מילוי המשימה המבצעית. אחד המפקדים אמר לוואלה! חדשות כי "אותי לימדו שכמתעוררת בעיה של זמן ומרחב, אפשר לבצע שתי פעולות – תגבור כוח האדם או הוספת מכשולים שיעכבו את החודרים. היום זה שוהים בלתי חוקיים שמחפשים עבודה, אבל מחר זה יכול להיות מחבל שינסה לחדור ליישוב. חמאס לא שולט בכל מה שקורה ברצועה". קצין בפיקוד דרום הדגיש כי לצד השקט המוחלט השורר באזור הגבול מאז מבצע עמוד ענן בזכות האכיפה המוגברת של ארגון חמאס כדי למנוע ירי מכל סוג לעבר ישראל, קיימת עלייה בהפרות הסדר לאורך הגדר וניסיונות לחדור לשטח מדינת ישראל. לדבריו, מתקיימים דיונים כדי לטפל בנקודות תורפה לאורך הגבול, בהן המרחק בין השטח הפלסטיני לבין אזור מיושב הוא צר מאוד. בשל כך נשקלת אפשרות לעבות את מערכי האיסוף. הקצין הוסיף כי לפני השלמת גדר הגבול בין ישראל למצרים, תושבי רצועת עזה חדרו לישראל דרכה הגבול והגיעו ליישוב הבדואי רהט כדי למצוא עבודה. עם סיום עבודות הקמת הגדר הפלסטינים מנסים להסתנן דרך הגבול עם רצועת עזה, או בעתיד דרך גבול ישראל-ירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully