וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלא צבאי אחד, שני סרבני גיוס, מימין ומשמאל

יהושע בריינר

6.2.2013 / 16:37

שני בני 19 נכלאו על רקע גיוסם לצבא, כשאחד מהם אינו מעוניין לשרת בשל "הכיבוש הישראלי בגדה" והשני מתנה את גיוסו בכך שלא ישתתף בפעולות צה"ל נגד יהודים

גם ותיקי הסוהרים בכלא שש לא זוכרים דבר כזה: באופן חריג כלואים בימים אלה בכלא צבאי מספר 6 שליד עתלית שני צעירים שסירבו להתגייס לצה"ל על רקע אידיאולוגי, האחד מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, והשני מהצד הימני. השניים נכלאו לתקופות מאסר שונות לאחר שאחד מהם הודיע לשלטונות הצבא בבסיס הקליטה והמיון כי לא יתגייס על רקע פעילות צה"ל נגד הפלסטינים, והשני לא מוכן להשתתף בפעולות פינוי ישובים יהודים.

אחד מהם הוא נתן בלנק, בן 19 מחיפה, שכבר נשפט ארבע פעמים על סירובו להתגייס בשל מה שהוא מגדיר ככיבוש הישראלי בגדה המערבית. במכתב שכתב לפני כניסתו לכלא אמר בלנק כי פעולות ישראל במבצע "עופרת יצוקה" הובילו להחלטתו. "מבחינת הממשלה, אין שום פגם שנצא לעוד מבצעים, נהרוג כמה מחבלים, נאבד כמה אזרחים משני הצדדים ונכין את הקרקע לדור חדש מלא שנאה. לנו, כאזרחים וכבני אדם יש חובה מוסרית לסרב למשחק הציני הזה". בלנק כלוא כבר למעלה מ-80 ימים ומדי סוף שבוע הוא זוכה להפגנות תמיכה מול הכלא של ארגוני שמאל ובהם "גוש שלום".

גיבוי מאחד ממחברי הספר "תורת המלך"

אלא שלאחרונה נכלאו גם שני צעירים כבני 19 הלומדים בישיבת "עוד יוסף חי" בהתנחלות יצהר שהודיעו כי הגיעו "להילחם באויב הערבי", וכי לא ישתפו פעולה עם פעולות של פינוי יהודים. השניים, משה הלר ומנחם איצקוביץ', זוכים לגיבוי מהרב יוסי אליצור, אחד ממחברי הספר "תורת המלך" הדן בהלכות הריגת גויים, שכתב באתר "הקול היהודי" המזוהה עם הישיבה כי "כאשר תהיו קשורים בכל צורה לאירוע של התקפה ערבית, לא תחכו ותהססו אלא תדעו היטב מי הצדיקים ומי הרשעים". אנשי הישיבה עומדים גם מאחורי תנועת "מתגייסים באמונה" הקוראת למועמדים לשירות בצה"ל "להילחם באויב גם אם זה מנוגד לטוהר הנשק", וטוענת כי "תג מחיר נגד אויב זו התנהגות מתבקשת" ו"חייל יהודי צריך לסרב לפקודות הנוגדות את ההלכה". איצקוביץ' שוהה כעת במעצר במחנה בדרום הארץ, כשהלר כאמור נמצא באותו אגף בכלא שש ביחד עם בלנק.

המצב הנוכחי בצה"ל שבו ישנם 3 כלואים על רקע אידיאולוגי נחשב לחריג, במיוחד לאור התקופה הנוכחית שבה המחלוקות בין ימין לשמאל על רקע פעילות צה"ל בשטחים אינה נמצאים בחזית המחלוקת הציבורית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מועמד לשירות ביטחון אשר בקשתו לפטור מטעמי מצפון נדחית, מחויב בגיוס עפ"י חוק שירות הביטחון. במידה ולא יעשה כן - יטופל בדרכים המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully