וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי צה"ל: סוללת כיפת ברזל הוצבה במפרץ חיפה

27.1.2013 / 15:10

חיל האוויר הציב את הסוללה כדי לבחון את המערכת ולאתר עבורה מוקדי פעילות אפשריים במקרה של הסלמה. גורם צבאי: "מדובר בתהליך סדור, אין קשר למתיחות באזור"

חיל האוויר הציב לפני מספר ימים סוללה של מערכת כיפת ברזל באזור מפרץ חיפה. במסגרת ההיערכות לפעילות מבצעית של סוללות כיפת ברזל לקליטה של סוללות חדשות, הוחלט בחיל האוויר להציב אחת מהן באזור על מנת לבחון את המערכת ולאתר עבורה מוקדי פעילות אפשריים במצב של הסלמה. גורם צבאי התייחס להצבת הסוללות וטען כי "מדובר בתהליך סדור שבמסגרתו בוחנים את המערכת והאירוע אינו קשור למתיחות באזור".

סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
מערכת כיפת ברזל בגוש דן במהלך מבצע "עמוד ענן"/נמרוד סונדרס

בשבוע שעבר השלימו מנהלת חומה במשרד הביטחון וחברת רפאל סדרת ניסויים מתוכננת מראש, כחלק מתוכנית השדרוג של מערכת כיפת ברזל. סדרת הניסויים נועדה להרחבת הביצועים ושיפור היכולות של המערכת מול מגוון חסר תקדים של איומים. הניסוי שהושלם בהצלחה יביא לשדרוג היכולות המבצעיות של כיפת ברזל ונועד לבחון, בין היתר, הטמעה של תוכנה וסנסורים חדשים המאפשרים דיוק של המערכת והגדלת טווח הפגיעה ברקטות.

עד כה נמסרו לידי חיל האוויר חמש סוללות כיפת ברזל, אך טרם נקבע קצב מסירת שאר הסוללות לידי חיל האוויר, מאחר שעדיין לא נקבע התקציב לתכנית הרב שנתית של צה"ל. כידוע, המערכת רשמה הישגים גדולים במהלך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, והדרג המדיני ציין באופן ברור כי יכולותיה של המערכת ואנשי מערך ההגנה האווירי של צה"ל אפשרו למקבלי ההחלטות "חופש פעולה רחב", כהגדרת שר הביטחון אהוד ברק.

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully