וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מתיחות? מטוסי קרב בשמי הארץ בסוף השבוע

27.1.2013 / 13:50

מטוסי קרב של חיל האוויר המריאו מספר פעמים מבסיס במרכז הארץ במסגרת פעילות מבצעית לאורך הימים שישי ושבת. דובר צה"ל: "מדובר בפעילות שגרתית"

במהלך סוף השבוע האחרון בוצעו בחיל האוויר מספר הזנקות של מטוסי קרב מבסיס במרכז הארץ במסגרת פעילות מבצעית. על פי דיווח של אזרחים מאזור אשדוד והנגב המערבי, ההזנקות של מטוסי הקרב היו במספר מועדים שונים בליל שישי. בתחילה ניתן היה לחשוב כי פעילות המטוסים הייתה קשורה לניסיונות החדירה של פלסטינים במהלך ליל שישי, לאחר שבשני מקרים שונים לכדו כוחות צה"ל שני פלסטינים שהצליחו לחדור לשטח ישראל במטרה לחפש עבודה, אך ההזנקות נמשכו גם לאורך יום שבת.

יצוין, כי במסגרת הפעילות הכללית של חיל האוויר, אין טיסות אימונים במהלך השבת ומטוסי קרב מוזנקים רק בשל פעילות מבצעית ממוקדת ודחופה. גורם ביטחוני התייחס לפעילות הערה במהלך השבת ואמר כי "לא הייתה זו הזנקת שווא וצה"ל מבצע פעילות ממוקדת בכל ימות השנה מול האיומים השונים, כולל בשבת האחרונה". בדובר צה"ל בחרו להגיב באדישות לצבר ההזנקות ומסרו כי "מדובר בפעילות שגרתית".

"סוריה הולכת ומתבקעת"

היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה למתיחות בזירה הסורית והאירנית. "צריך להסתכל סביבנו. גם מה שקורה באירן, וגם נשק קטלני שנמצא בסוריה שהולכת ומתבקעת", אמר נתניהו. "המזרח התיכון לא מחכה לתוצאות הבחירות והוא לא מפסיק בזמן הרכבת הממשלה. יש פה צבר של איומים וגם אחרים והמציאות ממשיכה להתפתח. כל השטח רוגש ואנחנו צריכים להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל התפתחות. לצורך זה אשאף להקים את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר שניתן להקים על מנת לענות קודם כל על האיומים הביטחוניים ואני משוכנע שבכוחנו להתמודד עם האתגרים האלה".

על פי פרסומים זרים, בארה"ב הקימו צוות מומחים יחד עם נציגים מצבאות נאט"ו כדי להקים תכנית מבצעית שתיתן מענה מיידי ורחב לאפשרות שנשיא סוריה בשאר אסד יאבד את השליטה על מאגרי הנשק. סימן מובהק לחשש מהידרדרות אזורית ניתן ביום שישי לאחר שסוללת טילי פטריוט ראשונה הוצבה בגבול סוריה-טורקיה עקב חשש להתגברות המתח באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully