וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח תחקור הרג פלסטינית בגדה; מהומות במקום

הפצ"ר הורה לחקור את האירוע באזור בית לחם בו נורתה לובנא חנש בת ה-22, לטענת הפלסטינים בידי קצין צה"ל. הפלסטינים מדווחים על פצועים נוספים בהפרות סדר שנמשכות באזור

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הורה הערב (רביעי) לפתוח בחקירה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לבירור נסיבות מותה של הפלסטינית לובנא חנש, שנהרגה היום במחנה הפליטים אל-ערוב שמדרום לבית לחם. על פי החשד, חנש נהרגה מירי של חיילי צה"ל, שהתמודדו במקום עם הפרות סדר אלימות, שבמהלכן יידו לעברם בקבוקי תבערה ואבנים. יצוין כי במקום נכח קצין בכיר מהגזרה.

בתוך כך, הגזרה ממשיכה להיות חמה בעקבות האירוע, וכמה פלסטינים נפצעו הערב בעימותים עם כוחות צה"ל באל-ערוב. מקורות פלסטיניים דיווחו כי חיילי צה"ל פשטו על מחנה הפליטים לאחר הפרות סדר שהתפתחו במקום, לאחר מותה של חנש בשעות הצהריים. לטענתם, קצין צה"ל ירה בה עקב יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוטובוס של חיילים שנע בכביש מספר 60, העובר סמוך למחנה הפליטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ככל הנראה הפלסטינית נמצאה בקו הירי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווח, החיילים ירו לעבר הפלסטינים כדורי גומי והשליכו רימוני הלם וגז מדמיע. גם בכניסה הצפונית לבית לחם, ליד מחנה הפליטים עאידה, פרצו עימותים בין הצדדים. סמוך להתנחלות תלם יידו פלסטינים בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראליים, אך לא היו נפגעים. כוחות צה"ל ערכו סריקות לאיתור חשודים ביידוי בקבוקי התבערה.

גורם צבאי שהתייחס לדיווח על הרג חנש בת ה-22 מסר כי "במהלך הפרות סדר ויידוי אבנים בגוש עציון בוצע ירי הרתעתי ודווח על פלסטינית שנפגעה. מתבצע תחקיר בנושא כדי לברר כיצד נפגעה הפלסטינית, שככל הנראה נמצאה בקו הירי". הגורם הוסיף כי "למרות שבמקום נכח קצין בדרגת סגן-אלוף, מסתמן כי היא לא נפגעה מירי שהוא ביצע". הפלסטינים טענו כי הצעירה נורתה בראשה ומתה מפצעיה כעבור זמן קצר בבית חולים.

עדכון ראשון: 20:26

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully