וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל השלימה היום ניסויים לשיפור הדיוק והטווח

21.1.2013 / 16:26

משרד הביטחון ורפאל השלימו את סדר הניסויים שנועדו לשפר את יכולות המערכת, ואת מגוון האיומים שהיא יודעת להתמודד מולם. במערכת הביטחון מבהירים: אין קשר למועד הבחירות

פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת, מנהלת חומה במשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו היום (שני) סדרת ניסויים מתוכננת מראש, כחלק מתוכנית השדרוג של מערכת "כיפת ברזל". סדרת הניסויים נועדה להרחבת הביצועים ושיפור היכולות של המערכת מול מגוון חסר תקדים של איומים. הניסוי שהושלם בהצלחה יביא לשדרוג היכולות המבצעיות של "כיפת ברזל". הניסוי שבוצע במערכת נועד לבחון, בין היתר, הטמעה של תוכנה וסנסורים חדשים המאפשרים דיוק של המערכת והגדלת טווח הפגיעה ברקטות.

שיגור טיל ממערכת כיפת ברזל באשדוד. 18 בנובמבר 2012. רויטרס
יכולות משופרות. כיפת ברזל/רויטרס

גורם בחיל האוויר הדגיש כי הניסוי בוצע ללא קשר למערכת הבחירות, והיה אמור להתקיים בשבוע שעבר, אך בשל תנאי מזג האוויר נדחה להיום, והוכתר כמוצלח מאוד, תוך כדי עמידה בכלל הציפיות מהטכנולוגיות החדשות. השינויים שנבחנו במערכת יוטמעו בסוללה השישית שתימסר בחודשים הקרובים לידי מערך ההגנה האווירית בצה"ל.

יצוין כי עד כה נמסרו לידי חיל האוויר חמש סוללות כיפת ברזל אך טרם נקבע קצב מסירת שאר הסוללות לידי חיל האוויר, מאחר וטרם נקבע התקציב לתכנית הרב שנתית של צה"ל. כידוע, מערכת "כיפת ברזל" רשמה הישגים גדולים במהלך מבצע עמוד ענן ברצועת עזה, והדרג המדיני ציין באופן ברור כי יכולותיה של המערכת ואנשי מערך ההגנה האווירי של צה"ל אפשרו למקבלי ההחלטות "חופש פעולה רחב", כהגדרת שר הביטחון אהוד ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully