וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חייל הוטרד מינית בבסיס צה"ל בצפון הארץ

קובי דוד

15.1.2013 / 10:45

החייל סיפר למפקדיו כי שניים מחבריו לפלוגה ביצעו בו מעשים מגונים חמורים. המפקדים החליטו לפתוח בתחקיר פיקודי וניסו לשכנע את החייל המתלונן להגיש תלונה, אך זה סירב

חשד להטרדה מינית בבסיס צה"ל בצפון: חייל הנמצא במסגרת קורס חינוך בבסיס מחוו"ה אלון, השוכן בגליל התחתון, דיווח למפקדיו כי חבריו לפלוגה ביצעו בו מעשים מגונים חמורים. טענותיו של החייל, שהגיע להתלונן בפני מפקדיו זמן קצר לאחר המקרה כשהוא מבוהל ומפוחד, עוררו מהומה בין כותלי הבסיס, השייך לחיל החינוך והנוער, והמפקדים החליטו לפתוח בתחקיר פיקודי בפלוגה על מנת לבדוק את פרטי האירוע.

במהלך התחקיר שביצעו ניסו המפקדים לשכנע את החייל להגיש תלונה במצ"ח, אך החייל סירב לשתף פעולה והוא מטופל על ידי הגורמים המוסמכים בעניין. "במרכז לנפגעי תקיפה מינית בצה"ל ניסו ליצור קשר עם החייל", ציין גורם צבאי המעורב בפרטים. "משלא הצליחו, פנו למפקדתו והציעו לתאם לחייל פגישה במרכז על מנת להעניק לו סיוע ולהגיש תלונה אם יבקש, אך החייל לא היה מעוניין בהגשת תלונה, ולכן גם לא נפתחה חקירת מצ"ח בנושא".

עוד ציין הגורם כי "במקרים של הטרדה מינית מכל סוג שהוא יכול החייל או החיילת שהוטרדו לפנות למרכז מהו"ת על ידי פנייה לקצינת היוהל"ן (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים) ביחידתו. יצוין כי בבסיס בו משרת החייל מתקיימות באופן שוטף הסברות והדרכות בתחום ההטרדה המינית על ידי גורמי יוהל"ן והמפקדים ביחידה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע מוכר לגורמים הרלוונטיים במטה היוהל"ן, שיעצו והדריכו מקצועית את המפקדים של החייל בנוגע לטיפול במקרה. האירוע נמצא כעת בתחקיר על ידי המפקדים בבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully