וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קצינים שיקרו לגבי מקום מגוריהם לטובת הקלות מס

31.12.2012 / 19:24

יחידת ההונאה של מצ"ח העבירה באחרונה לרשויות המס תיק חקירה נגד עשרות קצינים ונגדים, שעל פי החשד שיקרו שהם גרים במקום שזכאי להקלות במס, וקיבלו כך אלפי שקלים במרמה

יחידת ההונאה של המשטרה הצבאית החוקרת חשפה באחרונה פרשת הונאה חמורה, במהלכה קצינים ונגדים בשירות קבע העבירו דיווחים כוזבים על מקום מגוריהם כדי לקבל מדי חודש הקלות מס בסך אלפי שקלים. חומר החקירה הועבר לרשויות המס לטובת הגשת כתבי אישום, ובצה"ל אף ישקלו פעילות במישור הפיקודי.

"החקירה החלה ביוזמה של המשטרה הצבאית בעקבות דיווחים כוזבים של נגדים וקצינים", אמר הערב (שני) גורם צבאי בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "מדובר בסכומים גדולים, אם אנחנו מחברים את כלל המעורבים בפרשה, ובגניבה מקופת המדינה מאחר שאלה כספים שמיועדים להגיע לרשויות המס". "לא משנה מה גודל הסכום של כל קצין ונגד, כי דין פרוטה כדין מאה. זו פרשה חמורה עם בעיות ערכיות, וצה"ל לא מטאטא בעיות מהסוג הזה מתחת לשולחן. חשיפת הפרשה היא מסר לכל מי שמתנהג כך. אנחנו נעלה על מי שמתנהג כך במוקדם או במאוחר", הוסיף.

חיילים סורקים את השטח בו התרחש פיגוע הירי, אוגוסט 2011. AP
החיילים זייפו את מקום מגוריהם והונו את רשויות המס באלפי שקלים/AP

יחידת ההונאה של מצ"ח, המתמחה בפשיעה כלכלית בצבא, פתחה לפני כמה חודשים בחקירה סמויה במסגרתה נאספו ראיות נגד כעשרים קצינים ונגדים מיחידות שונות בצה"ל, שבשנה האחרונה העבירו דיווחים כוזבים לרשויות המס באמצעות קציני השלישות על מיקום מגורים באזור בו יש הקלות מס משמעותיות למרות שמרכז חייהם היה במקום בו אין הקלות מס. הראיות שנאספו נגד הקצינים והנגדים חשפו כי במקרים מסוימים דיווחו קצינים על מגורים ביישובים שבהם נרשמת הקלת מס בגובה 25% מהשכר, וכך הרוויחו במצטבר כמה אלפי שקלים נוספים.

בימים האחרונים הוחלט להעביר את החקירה מהמישור הסמוי למישור הגלוי לאחר שנאספו די ראיות שמבססות את החשד נגד הקצינים והנגדים ולזמן אותם לחקירה ביחידת ההונאה של מצ?ח. כי בשנה האחרונה חשפה יחידת ההונאה של מצ?ח שורה של פרשות הונאה ביניהן דיווח כוזב של משרתי קבע על לינה בבתי מלון בזמן שהיו ישנים בבתים, גניבת ענק של מזון ודלק וקבלת דבר במרמה עקב מתן אישור למבנים בפיקוד דרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully