וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף גדי אייזנקוט ימונה לסגן הרמטכ"ל הבא

10.12.2012 / 8:22

שר הביטחון ברק החליט לקבל את המלצתו של הרטמכ"ל, רא"ל בני גנץ, ולמנות את אלוף פיקוד הצפון לשעבר לתפקיד. עיתוי כניסתו של אייזנקוט לתפקיד ייקבע על ידי הרמטכ"ל בהמשך

אלוף גדי אייזנקוט הוא סגן הרמטכ"ל הבא – כך אישר הבוקר (שני) שר הביטחון, אהוד ברק, שקיבל את המלצתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בעניין. אלוף אייזנקוט יחליף בתפקידו את אלוף יאיר נווה ועיתוי כניסתו לתפקיד ייקבע על ידי הרמטכ"ל בהמשך.

טקס מינוי אלוף פיקוד צפון חדש, יאיר גולן במקום האלוף היוצא גדי אייזנקוט, יולי 2011. דובר צה"ל
אייזנקוט/דובר צה"ל

החלטתו של ברק מגיעה לאחר שורה של ראיונות שערך למועמדים אפשריים לתפקיד ולמרות ששמו של אייזנקוט, אלוף פיקוד הצפון בתקופת אשכנזי, נקשר ב"פרשת הרפז". כזכור, שמו של אייזנקוט נקשר בפרשה כמי שידע על פרטי המסמך ולא דיווח על כך לשר הביטחון, למרות הקרבה ביניהם. גורם צבאי בכיר אמר לאחרונה כי "אלוף אייזנקוט לא ניזוק בפרשה. הכל כבר ידוע. אין חדש תחת השמש, ונראה ששר הביטחון מחכה לפרסום הסופי של הדו"ח כדי להכריז עליו כסגן רמטכ"ל".

בספטמבר הכשיר היועץ המשפט לממשלה, יהודה וינשטיין, את מינויו של אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל. זאת, לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי, דני עפרוני, פנה ליועץ המשפטי בבקשה לבדוק אם יש באזכורו של אייזנקוט בטיוטה הכמעט סופית של דו"ח מבקר המדינה בפרשת בועז הרפז כדי לפסול אותו. וינשטיין קבע כי בהתייחסויות לאייזנקוט בטיוטה של הדו"ח אין כל מניעה משפטית לקידומו.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי אייזנקוט ומפקד אוגדה 36, תת – אלוף אייל זמיר במצפה הילה, יוני 2011. דובר צה"ל
אייזנקוט/דובר צה"ל

אלוף אייזנקוט, נשוי ואב לחמישה, בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטה תל אביב ובוגר המכללה ללימודי צבא וביטחון בארצות הברית. הוא נולד ב-1960 והחל את שירותו הצבאי כלוחם בחטיבת גולני בה ביצע, בהמשך, תפקידי פיקוד שונים ממפקד כיתה ומפקד פלוגה דרך קצין האג"ם, מפקדת פלוגת "העורב", מפקד גדוד 13 וסגן מפקד החטיבה.

בין השנים 1992-1993 כיהן אייזנקוט כמפקד חטיבת חיל רגלים במילואים. ב-1994 מונה למפקד החטיבה המרחבית אפרים. בין השנים 1997-1998 כיהן כמפקד חטיבת גולני וב-1999 מונה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה ושר הביטחון. מאוחר יותר, בין השנים 2001-2003 שימש מפקד עוצבת "עמוד האש" ואז מונה למפקד אוגדת יהודה ושומרון. ביוני 2005 מונה אלוף אייזנקוט לראש אגף המבצעים במטה הכללי. לתפקידו האחרון, כאלוף פיקוד הצפון, מונה בחודש אוקטובר 2006. ביולי 2011 החליף אותו בתפקיד אלוף יאיר גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully