וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת הקריאה במגזר החרדי: "להחרים את צה"ל"

8.12.2012 / 16:37

לאחר שהרב אוירבך קרא לא להתייצב אפילו לצו הראשון, בשל המבדקים הרפואיים שעוברים בחורי הישיבות, הצטרף גם בד"ץ העדה החרדית לקריאה. "להילחם נגד הגזירה במסירות נפש"

ברחוב החרדי מודאגים מאוד. פקיעת חוק טל וההכנות בצה"ל לגיוס חרדים בשנה הבאה לא מוסיפה שקט למגזר, ומתחזקות הקריאות לנתק כל קשר עם שלטונות הצבא ולהחרים את הצו הראשון בלשכות הגיוס, שבמסגרתו נהגו עד כה להתייצב בחורי הישיבות בטרם הוענק להם הפטור הנכסף. הרב שמואל אוירבך, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי וראש ישיבת מעלות התורה בירושלים, כבר קרא לתלמידיו ולרבני הישיבות שנשמעות לו שלא להתייצב לצו הראשון. לקריאה זו הצטרף באחרונה בד"ץ העדה החרדית, שלו חשיבות גדולה במגזר.

ראשי העדה החרדית התכנסו במהלך סוף השבוע לאחר שלטענתם נרשמה "החמרה בהתנהלות מול בוחרי הישיבה בלשכות הגיוס". טענות הרבנים מתייחסות לבדיקות הרפואיות שהחלו לערוך בצו הראשון לבחורי הישיבות, דבר שלא היה נהוג עד כה, מהסיבה הפשוטה שלא הייתה כוונה לגייסם בפועל. הרבנים זעקו נוכח הנהלים החדשים של צה"ל, וכפי שנהוג בקהילה החרדית - התגובה הצפויה הייתה קריאה לחרם.

"להחרים מוצרים בהכשר הבד"ץ, שמסית נגד המדינה"

במודעות שפורסמו בשכונות החרדיות נכתב כי "לדאבון הלב, בעוונותינו הרבים, את אשר יגורנו והזהירו רבותינו הקדושים בא לנו (...) על כן הננו להודיע כי אחרי שישבנו היום בארוכה לדון בכובד ראש על המצב, אסור לשום אחד להתייצב לכל דבר - בדיקה או רישום - בלשכת הגיוס, או לכל צורך שירות צבאי או אזרחי". בהמשך נטען כי "הורונו רבותינו הקדושים כי על גזירת הגיוס צריכים ללחום במסירות נפש". הורו רבותינו שמקום בני תורה הוא באוהלה של תורה ואין שום זכות לשלטון לגייסם ובזה פוגעים בעצם קיומנו בארץ הקודש", נכתב.

הפגנת החרדים בכיכר השבת בירושלים נגד גיוס חרדים, יולי 12. עומר מירון
התגובה החרדית עולה מדרגה. ילדים חרדים מוצבים בקדמת הפגנה נגד גיוס בני הישיבות, ביולי השנה/עומר מירון

אם כן, בעוד שהוראת ועד הישיבות היא כי על הבחורים להתייצב בצו ראשון בלשכות הגיוס, לעבור מבחנים פסיכוטכניים ובדיקות רפואיות, הרי שבעדה החרדית הוכרע כי כל צעד שכזה "אסור". "סרבנות הצווים של העדה החרדית ולפניה של הרב אוירבך היא תוצאה ישירה של אוזלת יד והרפיסות שהפגינה המדינה לאחר ביטול חוק טל", אמר בתגובה מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב.

לדבריו, "למרות שביטול החוק חייב התחלה מיידית של גיוס אברכים מקרב 54 אלף תלמידי הישיבות, המדינה לא גייסה אפילו תלמיד ישיבה אחד ועשתה כל תרגיל כדי להמשיך ולשלם להם את מלוא המימון מקופת משלמי המסים בניגוד לחוק". "במצב הזה", אומר רגב, "אין פלא שהקנאים החרדים שיכורי כוח ומרגישים שהכל מותר להם, והם לא ייענשו על שום צעד". רגב קרא עוד לשר הביטחון, אהוד ברק, ולכל משרדי הממשלה "להפסיק מיד לרכוש כל מוצר בהכשר העדה החרדית. לא ייתכן שמדינת ישראל תפרנס את מי שמסית נגד המדינה הציונית וממריד לסרבנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully