וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד סיירת מטכ"ל ללוחמים: הפסיקו לחשוף סודות

2.12.2012 / 21:08

בלעדי: סגן-אלוף ג' שיגר מכתב לבוגרי היחידה בה דרש "לשמור על מעטה הסודיות", נוכח פרסומים אודות פעילות היחידה בתקופה האחרונה. לוחמים מאיימים לפעול נגד מסגירי סוד

היחידה הסודית בצה"ל נלחמת בהפצת סודותיה: מפקד סיירת מטכ"ל, סגן-אלוף ג', שיגר בימים האחרונים מכתב לבוגרי היחידה המסווגת בו הוא קורא להם "להחזיר את מעטה הסודיות סביב הפעילות המבצעית המסווגת של היחידה ולהשאיר את היחידה מחוץ לעיסוק התקשורתי". הפנייה יוצאת הדופן של מפקד היחידה מגיעה על רקע כתבות שפורסמו לאחרונה באמצעי התקשורת על מבצעים ופעילויות של היחידה.

"בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופה האחרונה, אנו עדים לחשיפה הולכת וגוברת של היחידה ופועלה באמצעי התקשורת", כתב ג', בהתייחסו לכתבה שפירסם כתב "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן על איש הסיירת, נחום לב, שלפי הכתבה חיסל את בכיר אש"ף אבו-ג'יהאד בשנת 1988 בתוניסיה ולכתבה בתכנית "עובדה" על אסון צאלים ב', בו נהרגו בתאונת האימונים חמישה מחיילי היחידה, שהתבססה על ספרו של עמרי אסנהיים, "צאלים", שראה אור בהוצאת כנרת-זמורה-ביתן.

20 שנה לאסון צאלים ב': רבין אישר לחסל את סדאם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדיבור החופשי על הפעילות המבצעית המסווגת של היחידה מהווה הפרה ברורה של ההתחייבות הבסיסית ביותר הקיימת בין משרתי היחידה לבין עצמם". פניית מפקד היחידה ללוחמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת מפקד היחידה, בכתבות הללו, שעברו אישור צנזורה ואף חלקן נפסל לפרסום, "הותרו לפרסום פרטים מבצעיים שאינם עולים בקנה אחד עם שמירת הסוד היחידתי". לדברי סגן-אלוף ג', בוגרי יחידה רבים פנו לעמותת בוגרי היחידה ולפיקוד "לאור התחושה שהגבולות נפרצו בצורה בוטה". הוא הוסיף במכתבו כי הפרטים שפורסמו פוגעים בצורה ישירה בביטחון המדינה ובביטחונם האישי של לוחמי ההווה וחיילי המילואים הפעילים ביחידה. "יתרה מכך", נכתב בפנייה עליה חתום גם רן שחור, יו"ר עמותת בוגרי היחידה ומפקדה בעבר, "הדיבור החופשי על הפעילות המבצעית המסווגת של היחידה מהווה הפרה ברורה של ההתחייבות הבסיסית ביותר הקיימת בין משרתי היחידה לבין עצמם – לשמור על הסוד למען ביטחון הדורות הבאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בשנים האחרונות, וביתר שאת בתקופה האחרונה אנו עדים לחשיפה הולכת וגוברת של היחידה ופועלה באמצעי התקשורת". עטיפת ספרו של עמרי אסנהיים על אסון צאלים ב'/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן-אלוף ג' קרא ללוחמים לחתום על אמנה בה יתחייבו החותמים "להחזיר את מעטה הסודיות סביב הפעילות המבצעית המסווגת של היחידה ולהשאיר את היחידה מחוץ לעיסוק התקשורתי". בכתב האמנה אף מאיימים הלוחמים "לפעול יחד מול חברינו אשר יפרו את ההתחייבות הערכית בינינו לבין לוחמי הסדיר והמילואים, בהווה ובעתיד, ויפרסמו פרטים המסכנים את חיי הלוחמים".

קצין מילואים בסיירת מטכ"ל אמר לוואלה! חדשות כי המצב הנוכחי לא הותיר ברירה, אלא לפנות פומבית לאנשי היחידה ולבקש מהם "לשתוק". "אני אוהב את קמפל (דורון קמפל – מי שהיה מפקד הפעולה שבמהלך תרגולה אירע אסון צאלים ב', כפי שפורסם ב"עובדה". ד"מ) ו-ד' (מפקד הכוח שירה את הטיל באסון. ד"מ) אבל הם עשו טעות חמורה". קצין המילואים טוען עוד כי תמוהה בעיניו החלטת הצנזורה להתיר לפרסום חלק מהפרטים שפורסמו בכתבות, מה שלדבריו מהווה "שערורייה נפרדת שצריך לבדוק אותה". הוא מסכם ופונה לחבריו בוגרי היחידה בבקשה שלא לחשוף את סודות היחידה, "כך נהגנו 50 שנה וכך נמשיך לנהוג. צאלים היתה פשלה, לא צריך שהיא תימשך".

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור פרסומים בעת האחרונה על יחידת סיירת מטכ"ל שלא אושרו, יזמו מפקדי הסדיר והמילואים של היחידה כתיבת אמנה ובה מדיניות לאנשי המילואים ובוגרי היחידה לקשר עם גורמי תקשורת. בהנחיות מתבקשים בוגרי היחידה שלא לחשוף מידע הפוגע בפעילותם המסווגת". גורם צבאי הבהיר כי המסמך התפרסם באתר אינטרנט עם גישה לחברי האתר. "יש לציין שהמסמך ללא סיווג או בעל מידע רגיש", הוסיף הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully