וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "העברנו מסר ברור לחמאס, ואם צריך - נרחיב הפעולה"

טל שלו

14.11.2012 / 20:37

ראש הממשלה התייחס למבצע "עמוד ענן" בעזה, ואמר: "שום מדינה לא הייתה מוכנה להסכים לטרור על אזרחיה". ברק: "זה לא 'זבנג וגמרנו'". בתוך כך, חיל הים תוקף מטרות בחופי עזה

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן דוד

"העברנו מסר ברור לחמאס ולארגוני הטרור האחרים, ואם יהיה צורך, צה"ל ערוך להרחבת הפעולה" - כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצהרה שמסר בעניין פתיחת מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, שבראשו חיסול ראשי ארגון חמאס, ופגיעה במערך ירי הטילים ארוך הטווח של הארגון. "החמאס וארגוני הטרור בחרו להסלים בימים האחרונים את התקפותיהם על אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "איננו מוכנים להשלים עם מצב שבו אזרחי ישראל מאוימים בטרור של ירי רקטות. שום מדינה לא הייתה מסכימה למצב זה, ישראל לא מוכנה להשלים עם מצב זה".

בנימין נתניהו מגיב על התקיפה בעזה. יותם רונן
נתניהו נותן הצהרה על המצב בדרום, הערב/יותם רונן

"היום פגענו בדייקנות במטרות אסטרטגיות של החמאס", אמר נתניהו. "פגענו משמעותית ביכולת השיגור של רקטות מעזה למרכז הארץ, ואנו פוגעים ביכולת השיגור לדרום. ארגוני הטרור, החמאס, הג'יהאד האיסלמי ואחרים, פוגעים בכוונה תחילה באזרחים, תוך שהם מתחבאים מאחורי אזרחים בכוונה תחילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ברק: "נשיג את היעדים שהגדרנו למבצע הזה"

גם שר הביטחון, אהוד ברק, מסר הצהרה. "שום מדינה חפצת חיים לא הייתה מאפשרת פגיעה באזרחיה", אמר ברק. השר התייחס לחיסולים ברצועת עזה ולפגיעה במערך הרקטי ארוך-הטווח של חמאס, והוסיף: "צה"ל יקבל את כל הגיבוי לעשות ככל שיידרש על מנת להשיב את השקט לדרום. זה לא יקרה ב'זבנג וגמרנו', ברגעים הללו החלו שיגורים מסיביים לעבר ערי הדרום, אבל נשיג את היעדים שהגדרנו למבצע הזה".

בתוך כך, ספינות טילים של חיל הים החלו הערב לתקוף מטרות טרור לאורך חופי רצועת עזה.

מוקדם יותר חוסל מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. צה"ל תקף מכונית סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ובנוסף לג'עברי נהרג אדם נוסף. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אישר את דבר התקיפה ואת חיסולו של ג'עברי. צה"ל תקף בכמה מוקדים נוספים, בהם באזור חאן יונס וברפיח. באחת התקיפות נהרג בכיר נוסף בארגון. גורמי צבא בכירים ציינו כי החיסולים בוצעו במסגרת מבצע לחיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה, המכונה "עמוד ענן".

וסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
זירת החיסול של ג'עברי, היום/רויטרס

כמה שעות לאחר החיסול, נורה מטח כבד של רקטות רבות נפל באזור העיר באר שבע. אחת הרקטות פגעה במרכז מסחרי בעיר. טרם נפילת הרקטות נשמעה בעיר אזעקה. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט כ- 15 רקטות גראד מעל באר שבע, נתיבות ואופקים. בשלב זה לא ברור אם יש נפגעים כתוצאה מנפילת הרקטות.

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
רצועת עזה במבצע "עמוד ענן"/רויטרס
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully