וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים להמשך ההסלמה: "יש לנו עוד הפתעות לישראל"

ניר יהב

11.11.2012 / 12:26

הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועה - חמאס, ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלמי - הקימו "חדר מבצעים" משותף, כדי לתאם את הירי לעבר ישראל. "אנחנו ערוכים לכל הסלמה"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

האם ארגוני הטרור בעזה נערכים להמשך ההסלמה בדרום? הזרועות הצבאיות של חמאס, ועדות ההתנגדות העממית והג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה הקימו חדר מבצעים משותף שמטרתו לבחון דרכים להגיב "על המתקפה הישראלית על עזה", כלשונן. דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אבו עטאיא, הסביר היום (ראשון): "ברגע שהחלה המתקפה על עזה, הקמנו חדר מבצעים משותף. יש תיאום מלא בינינו בכל הנוגע לאופי ודרך התגובה על ההסלמה הישראלית".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
נתניהו: "לא נשב בחיבוק ידיים, ערוכים להחריף התגובה בעזה"
הסלמה בדרום: שלושה נפצעו מרסיסים בשדרות ושער הנגב
חייל צה"ל שנפצע קשה מירי הטיל נותח בעיניו

מחבלי הג'יהאד איסלמי ברצועת עזה. ashraf amra, AP
ארגוני הטרור ישתפו פעולה?/AP, ashraf amra

"אנו נמצאים במוכנות מלאה על מנת להגיב על המתקפות הישראליות", הבהיר אבו עטאיא. "הכנו לישראל כמה הפתעות, אם זו תמשיך במתקפה. ככל שישראל תגביר את מתקפותיה על רצועת עזה – כך אנו נגביר את תגובתנו ונפתיע את ישראל בכוח ההרתעה שלנו". עוד הוסיף כי הארגונים הפלסטינים הפועלים בעזה "נמצאים בהתפתחות מתמדת וערוכים לכל הסלמה צבאית ישראלית אפשרית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מעל לשלושים רקטות משעות הבוקר

בניגוד לכמה סבבים אלימים בעבר, הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי היא לוקחת חלק בירי לעבר ישראל – דבר המעיד על כך שהיא מברכת עליו ואינה מנסה להילחם בו. בהודעה משותפת שפרסמה ביחד עם ארגונים נוספים נמסר כי הירי לעבר ישראל בוצע בתגובה לירי הישראלי לעבר שכונת שג'אעיה, שם נהרגו ארבעה אזרחים פלסטינים בבתיהם. חמאס ויתר הארגונים כינו את הירי הישראלי "מעשה טבח נפשע".

מאז שההחלה ההסלמה בעזה נטלו כמה ארגונים אחריות משותפת על ירי הרקטות לעבר ישראל. על כמה הודעות נטילת אחריות נחתמו שמותיהן של זרועות צבאיות של מספר ארגונים פלסטינים, כגון חמאס, ועדות ההתנגדות, הג'יהאד האיסלמי, החזית הדמוקרטית והחזית העממית. בהודעותיהם נכתב כי לא יישבו בחיבוק ידיים אל מול "ההסלמה הישראלית" אלא יפעלו ביחד נגד ישראל על מנת להגן על העם הפלסטיני.

מאז נורה טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל באזור גדר המערכת בעזה, וצה"ל הגיב בירי על יעדי טרור ברצועה, ירו הפלגים הפלסטיניים כ-60 רקטות שנפלו בשטח ישראל. הבוקר גבו הרקטות נפגעים ראשונים, כששלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים בשדרות ובמועצה האזורית שדות נגב. רקטה נוספת פגעה במפעל בעיר שדרות.

התחממות בדרום , נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
שלושה נפצעו מרסיסי. שיירי רקטה בדרום הארץ, היום/דייב בוימוביץ'

בינתיים, הבוקר פרסם הג'יהאד האיסלמי סרטון המציג משגר חדש לטענתו, ובעל יכולות מתקדמות, המציג ירי לשטח לישראל מאתמול. עם זאת, אין דרך לקבוע האם התיעוד אותנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully