וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא במטכ"ל: שיבוצים חדשים לתתי-האלופים

29.10.2012 / 14:46

גנץ אישר את השיבוצים, שטעונים אישור שר הביטחון. בין המינויים הבולטים: תא"ל אהרון חליוה ימונה לראש חטיבת המבצעים ותא"ל איציק תורג'מן ישמש מפקד אוגדה 36 בגבול סוריה

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ סיכם את דיון השיבוצים החדשים לשדרת תתי-אלוף בצה"ל שקיים היום (שני). בין המינויים הבולטים - תא"ל אהרון חליוה, שימונה לראש חטיבת המבצעים. תא"ל חליוה שזוכה להערכה רבה מהרמטכ"ל, שבע רצון מהמינוי שכן מדובר בהעדפתו הראשונה.

מינוי נוסף הוא של מזכירו הצבאי של שר הביטחון, תא"ל איציק תורג'מן, שישמש מפקד אוגדה 36 בגבול סוריה. קצינים בכירים בצה"ל טוענים ששר הביטחון אהוד ברק גילה מעורבות במינוי. תא"ל תורג'מן נחשב לקצין מבריק שסומן לתפקיד אלוף עוד כשהיה מפקד חטיבת שריון. ראש חטיבת התורה וההדרכה באגף המבצעים, תא"ל תמיר ידעי, שהוגדר כמטאור בצה"ל עוד כמג"ד, אך ספג ביקורת מאלוף במטה הכללי, ימונה למפקד אוגדת איו"ש הנחשב לתפקיד יוקרתי.

תא"ל מוני כץ, המכהן כיום כמפקד עוצבת המפץ ובעל תפקיד בכיר במפקדת חזית העומק החדשה, ימונה למפקד אוגדה 91 בגבול לבנון. קצין בכיר בצה"ל אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "מינויים אלו מסמנים את דור העתיד של המטה הכללי של צה"ל. הרמטכ"ל שמח על המינויים שטעונים את אישור שר הביטחון אהוד ברק". עוד הוחלט בדיון השיבוצים למנות את תא"ל הרצי הלוי למפקד פו"ם, תא"ל חגי מרדכי לראש מטה זרוע יבשה, תא"ל תמיר היימן לראש חטיבת התורה וההדרכה באגף המבצעים, תא"ל דני ברן למפקד לוט"ם, ותא"ל רון אילוז לקצין לוגיסטיקה ראשי. מי שלא נכלל ברשימה זו הוא מפקד עוצבת אדום תא"ל נדב פדן, דבר המעורר תמיהה בקרב המטה הכללי. יצוין, כי עד סוף החודש יידרש ראש הממשלה לבחור את המזכיר הצבאי במקומו של האלוף יוחנן לוקר. עוד על הפרק ממתינים בצמרת צה"ל לבחירת סגן הרמטכ"ל ובמקביל גם לבחירת אלופי פיקודים מרחביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully