וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: מל"ט אולץ לנחות בצפון בגלל תקלה במנוע

22.10.2012 / 8:50

מפעילי מטוס ללא טייס מסוג "הרמס 450" ביצעו אמש נחיתת חירום מוצלחת לאחר שתקלה נדירה גרמה למנוע כלי הטיס להפסיק לפעול. לא נגרם נזק למל"ט והוא צפוי לשוב לפעילות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו במל"ט "איתן" בפעולה)

שוב תקלה במל"ט של צה"ל: חודש וחצי לאחר שטייסת מטוסים ללא טייס מסוג "איתן" שבה לפעילות מבצעית לאחר השבתה של שמונה חודשים, אתמול (ראשון) התגלתה תקלה במהלך טיסת מל"ט מסוג הרמס 450, ומפעילו נאלץ להנחיתו בשטח פתוח בצפון הארץ. גורם צבאי מסר כי "למרות שהנחיתה בוצעה בשטח פתוח, נגרם נזק קל בלבד למל"ט. לאחר מספר תיקונים הוא ישוב לשירות מבצעי".

מבדיקה התברר כי במהלך הטיסה המבצעית התגלתה תקלה במנוע כשכתוצאה ממנה הפסיק המל"ט לפעול. למרות התקלה החריגה, מפעילי המל"ט הצליחו להשיב את כלי הטיס לשטח ישראל ולהנחיתו בצורה מבוקרת בשטח פתוח בצפון הארץ. בשבוע שעבר ביצע מל"ט מסוג "רוכב שמיים" נחיתת חירום באזור הר ברכה ליד שכם לאחר שהתגלתה בו תקלה.

בחודש ינואר שעבר, התרסק מל"ט ליד קיבוץ חפץ חיים הסמוך לגדרה, לא הרחק מבסיס תל נוף של חיל האוויר. ה"איתן" התרסק במהלך טיסת אימון שערך חיל האוויר בשיתוף התעשייה האווירית, ונפל בשטח פתוח. קצין בכיר בחיל האוויר הסביר כי המטוס התרסק בשל "כשל טכני בהדבקה של כנף המטוס במפעל התעשייה האווירית". לדבריו, אנשי חיל האוויר והתעשייה האווירית התגברו על הבעיה. תחילה הם סברו כי ההתרסקות אירעה בשל עומס יתר על המטוס בגלל התקנת חיישן. אפשרות נוספת שנבדקה הייתה טעות בהפעלת כלי הטיס.

עוד בנושא:
המל"ט "איתן" חוזר לאוויר אחרי קרקוע
מל"ט של צה"ל התרסק במרכז הארץ; אין נפגעים
צפו: המל"ט החדש של צה"ל בפעולה

מלט שנפל בקיבוץ חפץ חיים, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
התרסק בגלל סדק בכנף. התאונה בחודש ינואר/נמרוד סונדרס

הקצין הבכיר הוסיף כי לאחר איתור התקלה, בחיל האוויר הניחו כי היא "עלולה הייתה להתגלות בכלי טיס נוספים בטייסת, ולכן הוחלט לבצע הליך הנדסי לאיתור סדקים בכלי הטיס". כיוון שלא אותרו תקלות בשיטת הייצור החדשה של כלי הטיס, הוחלט להחזיר את הטייסת לכשירות מבצעית. "המטוס שהתרסק לא ישוב לפעילות מבצעית אבל עוד נכונו למערך זה פעולות רבות ואחריות משמעותית בביצוע משימות החיל", הוסיף הקצין.

מטוס ה"איתן" מסוגל להגיע לטווח טיסה של מאות קילומטרים, שיאפשר לצה"ל להשתמש בו בפעילויות מבצעיות גם באזורים מרוחקים, דוגמת אירן. הוא מסוגל לטוס בגובה של 40 אלף רגל (כ-13 קילומטרים), ויכול לשהות כ-24 שעות רצופות באוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully