וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה הקמת החלק הצפוני של הגדר בגבול מצרים

רמי שני

19.9.2012 / 22:16

לפני ראש השנה הודיע אלוף פיקוד דרום על השלמת בניית המכשול בגבול ישראל-מצרים. בניית הגדר נמצאת בעיצומה וחלקים גדולים ממנה כבר הושלמו, מה שמסייע לבלימת המסתננים

ימים ספורים לפני ראש השנה השלימה מערכת הביטחון את הקמת חלקה הצפוני של גדר הגבול עם מצרים בדרום הארץ. מדובר בקטע גדר בן עשרות קילומטרים - מכרם שלום בצפון, דרך מעבר ניצנה ועד היישוב עזוז בדרום.

לצד ההשלמה של בניית הגדר עצמה, הסתיימו בקטע זה גם עבודות הצבת מערכות תצפית ואיכון, המסוגלות לתצפת למרחק של קילומטרים אחדים בתוך השטח המצרי במדבר סיני. "ערכנו סיור עם אלוף הפיקוד כמה ימים לפני החג כדי לבחון את התקדמות העבודות בקטע זה", סיפר היום (רביעי) לוואלה! חדשות שמוליק ריפמן, יושב ראש המועצה האזורית רמת נגב הממוקמת סמוך לקטע הצפוני של מכשול הגבול.

"מפקד פיקוד דרום, אלוף טל רוסו, הבטיח כי עד כניסת החג יושלמו העבודות. הוא הודיע לי על כך יום לפני ראש השנה והסביר לנו כי עתה כל האמצעים מוכנים לפעולה", אמר ריפמן. בניית הגדר כולה אמורה להסתיים תוך כמה חודשים. עד עתה הסתיימו עיקר העבודות שכללו הצבת הגדר עצמה במרבית אורך הגבול.

מספר המסתננים פחת מאז שהוצבו הגדרות

מדובר בגדר שתיפרש לאורך כ-240 קילומטרים עד לטאבה שמדרום לאילת. חלקים גדולים ממקטעי הגדר כבר הושלמו ועתה פועלים קבלנים לסיים את עבודות הגידור באזורים קשים לפעילות, בשל תוואי השטח שכולל אזורים מסולעים.

בעקבות הקמת הגדר פחת באופן משמעותי מספר המסתננים לשטח ישראל מהגבול. "ישראל פעלה באופן נכון כשלא הרשתה למסתננים שנקלעו לשטח בין הגדרות להיכנס לשטחה", טען ריפמן, והוסיף: "זה היה מדרבן קבוצות נוספות אחרות. עם השלמת קטעי הגדר, כמות המסתננים שנכנסים היא עשירית מהתקופה המקבילה אשתקד". בחודש אוגוסט 2011 נכנסו לשטח ישראל כ-2,000 מסתננים ואילו בחודש אוגוסט החולף, נכנסו רק 200.

בצה"ל אישרו היום כי עבודות הקמת המכשול בקטע הצפוני אכן הסתיימו. מדובר צה"ל נמסר כי "עבודות בניית הגדר במקטע שבין כרם שלום לבין היישוב עזוז הסתיימו. לגדר הגבול הנבנית תרומה משמעותית במניעת הסתננויות לשטח ישראל וניתן לראות ירידה חדה בכמות המסתננים, בד בבד עם ההתקדמות בבניית הגדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully