וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוד עיר הבה"דים, מעתה אמרו קריית בן גוריון

טל שלו

7.9.2012 / 6:22

ועדת השמות הממשלתית העניקה לאתר שיוקם בנגב את שמו החדש, במטרה לקדם את מורשתו של ראש הממשלה הראשון. בנוסף, שונה שמו של היישוב אפרת, שעד כה נקרא באופן רשמי אפרתה

תשכחו מעיר הבה"דים, העיר הצה"לית בנגב תיקרא מעתה "קריית בן גוריון" - כך החליטה אתמול (חמישי) ועדת השמות הממשלתית, שהתכנסה לדיון שוטף במהלכו נקבעו שמות של מספר יישובים, מחלפים, צמתים ואתרים ברחבי הארץ, שיופיעו במפות, בשלטים ובכל פרסום רשמי אחר.

הוועדה החליטה כי ראש הממשלה הראשון, בן גוריון, הוא הראוי להיות מונצח בשמה של העיר – לאור מורשתו ומשנתו בתחומי הביטחון, החינוך וההתיישבות בנגב. במקביל, אישרה הוועדה הציבורית הפועלת תחת משרד ראש הממשלה את שמותיהם של היישובים החדשים ברוכין, סנסנה, ורחלים, בשומרון, וכן את שם היישוב אפרת - שעד היום נקרא בפרסומים הרשמיים אפרתה.

ברק בעיר הבה"דים לפני שנה: "צריך לקצר את לוחות הזמנים"

מאז קום המדינה מתכנסת ועדת השמות הממשלתית, שמהווה המשך לוועדה של הקק"ל מלפני קום המדינה, מספר פעמים בשנה לקביעת שמות ליישובים ולנקודות נוספות במפת ישראל. במקביל, שלוש ועדות משנה עוסקות בפעילות זו באופן שוטף. בוועדה חברים בין היתר מומחים אקדמיים מתחומי ההיסטוריה, הגיאוגרפיה, המקרא והבלשנות, כמו גם נציגי מע"צ, משרד הפנים וכדומה - הפועלים בהתנדבות. בניגוד לוועדות שמות ברשויות המקומיות, שנטען לעיתים קרובות כי הן מוטות פוליטית, חברי הוועדה נחשבים לרוב לא-פוליטיים. המומחים משתדלים להתבסס במתן השמות ככל הניתן על שמות גיאוגרפיים והיסטוריים, על תרגום שמות ערביים ועל מתן צורה עברית לשמות ערביים.

"הדור הצעיר לא מכיר את מורשת בן גוריון"

במהלך הישיבה הועלו מספר הצעות לשמות עבור עיר הבה"דים שתוקם בצפון הנגב בשנים הקרובות, בהם בין היתר קריית הנגב, מעוזי הנגב, קריית צה"ל ומצהלות. לוואלה! חדשות נודע כי הד"ר צבי צמרת, לשעבר ראש המועצה הפדגוגית במשרד החינוך וכיום חבר הוועדה, הוא שהציע להנציח את בן גוריון בשם עיר הבה"דים הצה"לית. ד"ר צמרת הסביר כי הוא הגיע למסקנה כי צעירים בישראל כמעט ואינם מכירים את מורשתו של ראש הממשלה הראשון, וכי החיבור עם עיר ההדרכה הצה"לית ישמש כר ראוי להנצחת משנתו. לרוב משתדלים חברי הוועדה להעדיף שמות המבוססים על מיקום גיאוגרפי, אך נוכח טיעונו של צמרת והעובדה שבן גוריון כבר מונצח רשמית בשם הכפר הירוק (על שם משפחתו הקודם - גרין), הוחלט לבסוף על השם קריית בן גוריון.

במקביל, שמו של היישוב אפרת בגוש עציון – הקרוי באופן רשמי אפרתה כמקורו בתנ"ך - שונה היום באופן רשמי. כמו כן, קבעה הוועדה גם את שמותיהם של המחלפים החדשים של כביש 6 הנמצאים בתכנון בצפון ובדרום, ושמות צמתים ומחלפים נוספים הנבנים בימים אלה ברחבי הארץ. על פי רוב, השמות החדשים לצמתים ולמחלפים מהווים סימן דרך להתמצאות ונקראים על שם היישובים הנמצאים בקרבת מקום ומשמשים כיעד הגעה.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully