וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ביטחוני: פועל פלסטיני נחשף למידע מסווג ורגיש

26.8.2012 / 17:41

פרסום ראשון: עובד שהעניק שירותי כביסה יצר קשרים אישיים עם מפקדים ביחידות סודיות ביותר בצה"ל. בין היתר, הכיר תנועת כוחות ורמת כוננות באחד הבסיסים המסווגים בצבא

מחדל ביטחוני חמור: פלסטיני מכפר באזור רמאללה, העובד במכבסה של מדי צה"ל, אגר לאורך תקופה ארוכה מידע סודי רגיש ביותר, לרבות רמת הכוננות באחד מהבסיסים הסודיים של צה"ל, וזאת בזכות קשרים אישיים שיצר עם מפקדים בכירים בצבא. בעקבות דליפת המידע נפתחה חקירת מצ"ח וכן חקירה של הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (מלמ"ב) וגורמים הממונים על אבטחת המידע בצה"ל, אשר נדהמו מכמות הנתונים המסווגים שאגר האיש בעת עבודתו באזור התעשייה במישור אדומים.

סימני השאלה הראשונים התעוררו בעקבות מכתב ששלח בעניין קבלן שירותי תפעול כביסה עבור צה"ל למשרד הביטחון, בו פירט אי-סדרים שנעשו במשק הכביסה בצה"ל. המידע הועבר לידי המשטרה הצבאית החוקרת, ובשל חומרת האירוע, גם למלמ"ב. במהלך החקירה התברר כי אחד מעובדי "שלג חדרה", שריכז חלק מעבודת המכבסה מול יחידות בצה"ל, פיתח קשרים ענפים מול מפקדים בצה"ל, שבזכותם נחשף במשך תקופה ארוכה למידע ביטחוני רגיש ביותר.

מסוקי אפאצ'י של חיל האוויר. AP
הפלסטיני נחשף למידע מסווג, לרבות רמת כוננות בבסיסי צה"ל/AP

על פי עדויות העובדים, המידע המדובר כלל פריסת יחידות ברחבי הארץ, שמות מפקדים, בהם טייסים וקצינים מיחידות עילית ששמם אסור לפרסום בכלי התקשורת, מועדי תרגילים, תנועות של היחידות ברחבי הארץ ומיקום יחידות מובחרות בצה"ל. אחד העובדים סיפר כי הפלסטיני התקשר לאחד מנהגי המשאיות, וביקש ממנו לא להגיע לבסיס סודי של צה"ל, מאחר והועלתה בו רמת הכוננות. בעדותו סיפר העובד כי הזדעזע לגלות כיצד פלסטיני מכיר פרטים מסווגים על בסיס שפעילותו מוגדרת כסודית כל-כך.

"פעלנו בהתאם למכרז"

בעקבות הפרשה, זומנו כמה מהמפקדים המעורבים לחקירה במצ"ח, ובצבא חולק חוזר מיוחד לכלל יחידות הצבא שהזהיר מהתנהלות דומה. גורמי אבטחת מידע בחיל האוויר ובצה"ל כולו החלו גם לבחון כיצד להימנע מאירועים דומים בעתיד. בפעילות החוקרים התברר כי במשרדו של הפלסטיני נתלו תעודות הוקרה, בין היתר מלשכת אלוף פיקוד המרכז, וכן מיחידות עילית בצה"ל, בהן סיירת מטכ"ל.

בחקירה התברר כי מפקדים ביחידות שונות בצה"ל, אישרו לנציגי המכבסה לכבס מדים ופריטים נוספים, בניגוד למכרז מול משרד הביטחון, ובכך אפשרו את הגדלת הרווחים של המכבסה. החוקרים פשטו על המכבסה, ואיתרו בה כמויות גדולות של ציוד צבאי שנשלח לכביסה וטרם הוחזר ליחידות השונות.

בעלי חברת "שלג חדרה", יוסי הראל, מסר בתגובה: "פעלנו על פי המכרז ואף אחד לא העיר לנו. הציוד שהיה ברשותנו היה מיועד לפיזור והיחידות השונות בצבא פשוט ביקשו שנשמור אותו עד שיסתיים האימון. העובד אכן פלסטיני והוא מקבל בחברה תלוש כמו שאר העובדים. הוא לא שונה מעובדים פלסטינים במוסכים באזור התעשייה שנותנים שירות לצה"ל בתחום כלי הרכב. אנחנו לא נחשפנו לסודות וגם הוא לא".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא התקיימה חקירה שהתמקדה בנושא אי הסדרים במשלוח מדים למכבסה, בעקבות ממצאי החקירה, ניתנה הוראה להעמיד לדין משמעתי את המעורבים. בהמשך התבררו היבטים נרחבים יותר, והללו נמצאים כעת בבדיקה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

  • עוד באותו נושא:
  • מחדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully