וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני מעריך: רעשי הפיצוץ באילת - גראדים

תושביה העיר שמעו רעשי פיצוץ עזים, אך לא ידוע על פצועים או נזק. טרם הפיצוצים לא נשמעה אזעקה בעיר, אשר אינה מחוברת למערכת "צבע אדום". הסריקות באזור חודשו הבוקר

גראדים בעיר הדרומית? שני פיצוצים עזים נשמעו אמש (רביעי) באילת. תושבי העיר סיפרו כי הפיצוצים נשמעו כמו אלו שהתגלו בעבר כנפילת רקטות גראד בעיר. אנשי חילוץ והצלה סרקו את האזורים בהם נשמע הרעש, על מנת להבהיר את נסיבותיהם. לאחר שהופסקו בלילה, הסריקות חודשו בבוקר. לא נשמעה אזעקה בעיר טרם ההתפוצצות, ולא ידוע על נפגעים או נזק שנגרם כתוצאה מהפיצוצים. גורם ביטחוני בכיר העריך כי הרעש אכן נגרם משתי רקטות, שנפלו בשטח פתוח. בשלב זה החיפושים מתמקדים באזור הכביש "עוקף אילת" ממערב לעיר. אמש התקבלו במוקד העירוני באילת 500 שיחות שדיווחו כי שמעו את הדי הפיצוצים.

רקטת הגראד שהתפוצצה באילת, אפריל 2012. משטרת אילת, ספק 500
עד כה לא נמצאו שרידי רקטות. גראד שנמצא באילת בעבר/ספק 500, משטרת אילת

העיר אילת אינה מחוברת למערכת התרעה מפני שיגורי רקטות ואין בגזרתה מכ"ם המסוגל לאתר את מקום השיגור ולהעריך את מקום הנפילה, בניגוד ליישובי עוטף עזה וערי הדרום. גורם ביטחוני סיפר כי בעקבות שיגור רקטות הגראד לעבר אילת בתקופה האחרונה, נערך דיון שכלל את פיקוד העורף, משטרת ישראל, רשות החירום לאומית והמשרד להגנת העורף. לדבריו, במהלך הדיון הועלתה הבקשה לחבר את העיר למערכת "צבע אדום" ולתקצב פרויקט להצבת מכ"ם מתקדם בגזרת העיר, אולם ראש העיר התנגד. "ראש העיר טען כי הוא חושש שתושבי העיר לא ערוכים לכך, ויתרה מזאת, שצפירות סרק עלולות לפגוע משמעותית בתיירות שמהווה את ההכנסה העיקרית של העיר".

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, מסר כי איננו מעוניין להתייחס לשיחות בדיונים סגורים אך עם זאת ציין כי נעשות פעולות בתחום ההתראה וההגנה כולל בדיקות בשני מועדים שונים של מיקום סוללות כיפות ברזל בעיר. עוד הדגיש ראש העיר אילת כי המסר שקיבל מהדרג המדיני הוא שנעשות פעולות מול המצרים לשינוי המצב בסיני והוא מקווה כי הן יביאו לשינוי. "במצב בסיני לא משפיע רק על העיר אילת אלא גם על התיירות בסיני ולכן מדובר גם באינטרס מצרי שיהיה באזור שקט", מסר הלוי.

לפני כחודשיים: שרידי רקטת גראד אותרו בעובדה

כאמור, בפעם האחרונה ששוגרו רקטות לעבר העיר אילת לא התקבל אישור לשיגורים, עד שלא אותרו הרקטות על ידי אזרחים. לכן, טוען הגורם הביטחוני כי יש לבחון מחדש את חיבור העיר למערכת ההתראה.

לפני כחודשיים אותרו שרידי רקטת גראד באזור עובדה, זאת לאחר שנשמעו הדי פיצוץ באזור. חבלנים של צה"ל פעלו במקום לאיתור שרידים נוספים. גורם צבאי מסר אז כי ההערכה היא שהרקטה שוגרה מחצי האי סיני. במקביל, גורמים בצה"ל עמדו בקשר עם קציני הקישור המצרים בעניין.

לפני כחודש השלים מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר את פריסת סוללת מערכת "כיפת ברזל" בעיר הקיט הדרומית. המערכת נפרסה וכוילה לאחר שבחודשים האחרונים נדחה המהלך מספר פעמים, וזאת בכפוף להערכות מצב שקיימת מערכת הביטחון. כמה שבועות לאחר מכן, הועברה הסוללה לאזור העיר צפת.

לקריאה נוספת
סוללת ”כיפת ברזל” נפרשה באחרונה באילת

(עדכון ראשון: 22:16)

(עדכון שני: 0:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully