וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עלייה: הדלק צפוי לזנק בסוף החודש לשיא

בפעם ה-2 ברציפות, מחיר ליטר בנזין יעלה ב-1 בספטמבר לשיא, ואם לא יתרחש שינוי, הוא צפוי להאמיר ל-8.1 שקלים בתדלוק עצמי. למה? העלאת המע"מ, שער הדולר ומחיר הנפט

אחרי העליות במחיר החשמל, המים, הדלק, וההודעה על העלייה הצפויה במחירי המזון – בעוד כשבועיים אזרחי ישראל צפויים לספוג עלייה משמעותית נוספת בנטל ההוצאות שלהם – הפעם, שוב, בדלק. מחיר ליטר בנזין בשירות עצמי עומד כיום על 7.70 שקלים לתדלוק בשירות עצמי, ו-7.86 לתדלוק בשירות מלא, והחל מ-1 בספטמבר הוא צפוי לעלות ולעמוד סביב 8.1 שקלים בשירות עצמי, ו-8.26 בשירות מלא.

התייקרות מחיר הדלק, יולי 2012. דרור עינב
היכונו לשלם יותר/דרור עינב

העלייה במחיר צפויה להיגרם כתוצאה מעלייה בשלושה ממרכיביו העיקריים. הסיבה הראשונה היא העלייה במחיר הנפט, שאתמול נסחר בבורסת הסחורות בניו יורק על למעלה מ-93 דולרים לחבית, עליה של ארבעה דולרים מהחודש שעבר, שהם כמעט חמישה אחוזים. הסיבה השנייה היא עליית שער הדולר, ששבר בחודשים האחרונים שיאים שלא הגיע אליהם מאז 2008, והסיבה השלישית היא החלטת ראש הממשלה נתניהו להעלות את שיעור המע"מ במשק ב-1%, ל-17%.

המחיר עוד צפוי להשתנות

יודגש שבשלב זה מדובר בהערכות בלבד, והמספרים עוד עשויים להשתנות במידה ניכרת עד לסוף החודש, אז ייקבע המחיר על ידי משרד האנרגיה. אז יילקחו בחשבון מחירי הנפט בנמלי איטליה וצרפת בחמשת ימי העבודה האחרונים בחודש, וייקבע המחיר שכולנו נשלם בתחנות הדלק.

מדובר בחודש השני ברציפות בו תירשם עלייה במחיר הדלק, לאחר שבראשית אוגוסט עלה למחיר של 7.70 שקלים לליטר. לפני כן, נרשמו שלושה חודשי ירידה במחיר: בראשית מאי האחרון ירד המחיר משמונה שקלים לליטר, ל-7.65 שקלים. חודש לאחר מכן ירד מחיר הדלק ל-7.43 שקלים, ובסוף יוני הוא ירד עד למחיר של 7.27 שקלים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מ-4.75 שקלים ליותר מ-8 שקלים תוך שלוש וחצי שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום העריכו במשרד החקלאות שמחירי המזון מהחי צפויים לעלות בתוך מספר חודשים בשיעור משמעותי. החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של המשרד הציגה היום שלוש תחזיות המבטאות את השפעת שיעורי עליית מחירים של מזון לבעלי חיים על הצרכן בישראל. על פי תחזיות אלו, עד לסוף אוגוסט, צפויה התייקרות של 6%-8%.

עם זאת, מעריכים כלכלני המשרד כי צפויה עליה משמעותית של 40%-50% במחירי חומרי הגלם לתעשיית המזון לעופות ולבהמות. במקרה כזה, מעריכים במשרד, יעלה מחיר החלב בשיעור של 10%-13%. מחיר בשר העוף וההודו יעלה בשיעור של 10%-14%, ומחיר הביצים יעלה בשעורים שבין 14%-17% בממוצע. יצוין כי בימים האחרונים, הצביעה התאחדות האיכרים על עליה צפויה משמעותית במחירי הפירות והירקות, נוכח תנאי מזג האוויר הקשים השוררים בימים אלו.

לקריאה נוספת
התעשיינים על עליית הדלק: ”קרובים לשבירת גב הגמל”
נהגי המוניות על עליית מחיר הדלק: ”נצא למחות”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממה מורכב המחיר כיום?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully