וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם על המרמרה - ותובע: "תמונתי פורסמה, חושש לחיי"

4.8.2012 / 10:28

תמונות שהופצו בהן נחשפו פניהם של אנשי שייטת 13 במהלך ההשתלטות על המרמרה, מדאיגות את אחד הלוחמים. לדבריו, הוא חושש שארגוני טרור יפגעו בו והוא אינו יכול ללמוד בחו"ל

אחד מלוחמי שייטת 13 שהשתתפו בפשיטה על המשט הטורקי לעזה לפני כשנתיים ולחמו בפעילי IHH, ותמונתו נחשפה על ידי כלי תקשורת בטורקיה ובעולם, הגיש לפני ימים אחדים תביעת נזיקין בסך 800 אלף שקלים לבית משפט השלום בתל אביב, נגד משרד הביטחון. מהתביעה עולה כי הלוחם שהשתחרר משירות צבאי התכוון ללמוד בחו"ל, אך לאחר שתמונתו נחשפה הוא נמנע מכך מחשש שייחשף על ידי ארגוני טרור שעלולים לפגוע בו.

עימותים בין נוסעי אונית "מרמרה" לכוחות צה"ל. דובר צה"ל
נמנע מללמוד בחו"ל בשל חשש כי יתנכלו לחייו. ההשתלטות על המרמרה/דובר צה"ל

ואכן, מתחקיר שנעשה בשייטת 13 התברר כי פניהם של שלושה לוחמים בדרגות קצונה שונות נחשפו בפני מצלמות הפעילים על ה"מאווי מרמרה". בחיל הים עדיין חוששים מכך שהטורקים עלולים לפעול נגדם ברחבי העולם במישור המשפטי ולהגיש תביעות ותלונות בבתי דין בינלאומיים ובתחנות משטרה שונות כדי להוציא נגדם צווי מעצר. בינתיים, תביעתו של הלוחם הובאה לידיעת הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני, שהנחה לבחון את הנושא יחד עם פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

למרות הביקורת - נתניהו לא התנצל

בחודש יוני 2010, לאחר שכשלו הניסיונות של מדינת ישראל עצור את המשט הטורקי במישור הדיפלומטי, פשטו לוחמי שייטת 13 על שש אוניות שיצאו מטורקיה, ועליהן מאות פעילים פרו-פלסטינים, בהם פעילים שהשתמשו בגרזנים, מוטות ברזל, שלשלאות, סכינים, ורוגטקות עם כדוריות ברזל. כתוצאה מכך, במהלך ההשתלטות נפצעו עשרה לוחמי שייטת 13 בקרב האלים שניהלו מול הפעילים על הספינה. הלוחמים הרגו תשעה פעילים. למעלה מעשרים נפצעו.

שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה ושלושה באורח בינוני. אחד מהם הושלך מהסיפון העליון לסיפון התחתון בספינת ה"מאווי מרמרה" כשההמון הזועם מכה בו בחוזקה באמצעות מוטות וגורם לו לחבלות בראשו. הלוחם הוגדר כנס רפואי לאחר שנותר בחיים והוא עדיין עובר תהליך שיקום.

ברחבי העולם נמתחה ביקורת על האופן בו בחרו להגיב בחיל הים לאלימות הקשה בה נתקלו מצד הפעילים הקיצוניים. עד היום, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא התנצל על פעילות השייטת במהלך המשט, דרישה שהציבו בטורקיה לשיקום היחסים עם ירושלים, לצד תשלום פיצויים למשפחות ההרוגים במשט והסרת הסגר מעל עזה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully