וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: "גם היום הייתי מחליט לצאת למלחמת לבנון השנייה"

טל שלו

12.7.2012 / 13:26

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הגיב לביקורות על הדרג הצבאי בקיץ 2006, ואמר כי "ההחלטה הייתה נכונה, מוצדקת וראויה". לדבריו,"מנהיגות נמדדת ביכולת לקבל גם החלטות לא פופולריות

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"ההחלטה לצאת למלחמת לבנון היתה נכונה, מוצדקת וראויה, ואם הייתי צריך לחזור ולהחליט באותה הסיטואציה - הייתי מחליט אותו הדבר" - כך התבטא היום (חמישי) הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, בדברים שנשא בכנס לציון שש שנים למלחמת לבנון, המתקיים במכון למחקרי ביטחון לאומי.

אהוד אומרט ודן חלוץ בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי במליאת שש שנים למלחמת לבנון השנייה, יולי 2012. דרור עינב
"מנהיגות אינה נמדדת ביכולת להתחמק מקבלת החלטות ערכיות". חלוץ ואולמרט, הבוקר/דרור עינב

"מנהיגות אינה נמדדת ביכולת להתחמק מקבלת החלטות ערכיות", נימק חלוץ את מתן הסכמתו ליציאה למערכה הצבאית בלבנון. "מנהיגות נמדדת ביכולת לקבל החלטות ולהמליץ המלצות, גם אם הן לא פופולריות. להקשיב לדעות אחרים אבל להחליט בסוף מתוך נכונות לשאת, לטוב ולרע, באחריות להחלטות שלך", הסביר.

"לישראל היה חופש פעולה חרף ההרתעה של חיזבאללה"

חלוץ הגיב לביקורת על התקיפה האווירית שהושמעה כלפיו לאחר המלחמה, ואמר כי "כל מי שקוראים למהלכים קרקעיים רחבי היקף - אני אומר לכם שהטילים התפתחו במהירות יותר גבוהה ממהירות הנסיעה של הטנקים. הכיוון הוא להכות חזק ולנסות להרתיע. הרתעה אינה כמותית ואני לא רוצה להיכנס לוויכוח מי מרתיע את מי - העובדה היא שיש שטח ואני לא חושב שיש פעולה אחת שאולצנו לפעול בגלל המצב בלבנון, לא מה שמייחסים לנו בסוריה ולא חיסול מורניה. למדינת ישראל היה חופש פעולה חרף ההרתעה של החיזבאללה".

עוד בנושא
דן חלוץ בעקבות פרישתו: "לא הכנתי אלטרנטיבה"
האב שתקף את חלוץ: "לא אשתוק מול האחראי למות בני"
אב שכול תקף את חלוץ בטקס: "לא לקחת אחריות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully