וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-40 רקטות ביממה; "תינוקת נהרגה בעזה"

סבב ההסלמה בדרום נמשך: שלוש רקטות גראד נוספות נפלו באזור נתיבות, ללא נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות לא תקפו ברצועה, וכי התינוקת נהרגה במהלך שיגור כושל של קסאם

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו לפני זמן קצר (שלישי) כי תינוקת בת שנה וחצי, הדיל חדאד, נהרגה מתקיפת חיל האוויר על ביתה בשכונת זייתון בעיר עזה. על פי הדיווח, אחותה נפצעה גם היא בתקיפה. מדובר צה"ל נמסר הערב כי חיל האוויר לא ביצע תקיפה בעזה, בניגוד לטענת הפלסטינים, וכי הרג התינוקת התבצע כתוצאה משיגור כושל של רקטת קסאם. במקביל, נחתו בשעה האחרונה שלוש רקטות גראד בסביבות נתיבות ורקטה אחת במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

מתחילת היום נחתו בשטח ישראל 41 רקטות גראד, קסאם ופצצות המרגמה לעבר שטח ישראל. מתוכן כשבע התפוצצו במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, והשאר במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול.

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
הכוננות נמשכת/AP

לפחות חמש פצצות מרגמה נורו הערב מכיוון רצועת עזה, והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כמו כן, ארבע רקטות קסאם התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. רקטה נוספת נפלה באזור שדרות. גם במקרים אלה לא נמסר על נפגעים או על נזק.

תושבי איזור עוטף עזה הונחו לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים. במקביל הונחו גורמי ביטחון וחירום בערים בדרום להיערך לאפשרות של התרחבות הירי לאזורים מרוחקים יותר, כמו באר שבע, אשדוד ואשקלון.

בעקבות המשך הירי נמסר מלשכתו של שר הביטחון אהוד ברק כי "שר הביטחון אהוד ברק מקיים בשעות האחרונות התייעצויות עם הצמרת הצבאית והמודיעינית בנושא הירי מעזה ונבחנות כל קשת התגובות האפשריות".

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי מתחילת ירי הרקטות אתמול, ועד השעה האחרונה, הרגו כוחות צה"ל למעלה משמונה מחבלים, ביניהם שני צלפים ופעילי ג'יהאד עולמי, וזאת אל מול אפס נפגעים בצד הישראלי, למרות נפילה של 22 רקטות בשטח ישראל. "לצה"ל אין כוונה להסלים את המצב, אך יגיב נקודתית לכל ניסיון לשגר רקטות לעבר מדינת ישראל", ציין הגורם. בשעות האחרונות מקיים הרמטכ"ל, בני גנץ, הערכות מצב והתייעצויות עם שר הביטחון, אהוד ברק, על המשך פעולות צה"ל לאור התגברות הרקטות, והמטח האחרון.

מוקדם יותר, דווח כי בשעות הצהריים נורו לפחות 13 רקטות קסאם לעבר המועצה האזורית אשכול, מתוכן לפחות עשר בתוך שעה אחת. באחד המקרים, כתוצאה מהפיצוץ בעת הנפילה, הוצתה שריפה בשדה.

ראש מועצת אשכול: "אנחנו שטח הפקר"

בתגובה לירי הממושך, צה"ל תקף אחר הצהריים חוליה של משגרי רקטות בצפון הרצועה עזה. מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני שרכב על אופנוע נפצע בתקיפה. על פי הדיווח, הפצוע הועבר לבית החולים "שיפא" שבעיר עזה.

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הביע זעם על ההתנהלות שבין משרד האוצר למערכת הביטחון, שכתוצאה ממנה לא מוגנו היישובים הנמצאים בטווח שבו התפוצצו חלק מהרקטות. "מדובר בשטח הפקר, שמדינת ישראל החליטה להשאיר אותו ללא מיגון בבתי התושבים וללא כיפת ברזל", ציין, "אי אפשר ליצור מצב שבו כל דבר שמגיע לתושבים וליישובים בעוטף עזה, עובר דרך פקידי האוצר".

"המדינה לא נבנתה דרך החור של הגרוש. כשהייתה כאן הסלמה, המשיכו 90% מהמורים ומהתלמידים להגיע ללימודים ולעבודה בבתי הספר והם לא שיבשו את החיים", הוסיף ראש המועצה ילין. "אנחנו לא נשרוף צמיגים ולא נעשה הפגנות, אבל לא ניתן לאוצר לישון בשקט, עד שיקבל את ההחלטות הנכונות. אתמול לא יכלו תושבים לצאת מהאזור, בגלל חסימה של הציר היחיד המוליך אליו, כביש 232, אותו אנו מתחננים כבר שנים להרחיב. צריך להבין שקו עימות הוא לא עניין כלכלי. התושבים כאן הם נכס החוסן הגדול ביותר שיש למדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully