וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסלמה נמשכת: צה"ל תקף בעזה, רקטה נחתה בשדרות

חיל האוויר תקף פעם נוספת חוליית מחבלים שעסקה בהנחת מטען סמוך לגדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. מוקדם יותר התפוצצה רקטת קסאם בשדרות, אין נפגעים או נזק

ההסלמה בזירה הדרומית נמשכת: חיל האוויר תקף הלילה (שלישי) חוליית מחבלים בסמוך לגדר המערכת במרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי חברי החוליה התעסקו במטען שהונח בסמוך לגדר וכי זוהתה פגיעה. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר. "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

אמש דיווחו מקורות פלסטינים כי שני פלסטינים נהרגו ושלושה נוספים נפצעו כתוצאה מירי ארטילרי ישראלי לעבר רחוב א-סכה שממזרח לעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה. הפצועים הועברו לבית החולים בית חאנון שבצפון הרצועה. על פי הדיווחים, מדובר בשני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס: עבדו זעאנין, תושב בית חאנון, ועבדאללה אבו הוידי משכונת תופאח בעזה.

ארה"ב מגנה: "על מצרים למצוא פתרון למצב בסיני"

מוקדם יותר נהרגו שני צלפים בשכונת בית חנון שבצפון רצועת עזה מתקיפת חיל האוויר, זאת כתגובה לירי שביצעה חוליית מחבלים לעבר רכבים ישראלים באזור גדר המערכת אתמול בבוקר. מצה"ל נמסר כי מדובר באחת החוליות שביצעו ירי לעבר ישראל בימים האחרונים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי ההרוגים מוחמד שבאת ואיסמעיל אבו עודה מהזרוע הצבאית של הג'יהאד. פלוגות אל-קודס מסרו בתגובה כי השניים היו בדרכם "לבצע משימת ג'יהאד כדי להילחם בפלישה הישראלית".

מן העבר השני, רקטת קסאם התפוצצה אמש בשטח פתוח בעיר שדרות. אזעקת צבע אדום נשמעה לפני הפיצוץ ולא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן נפלה רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון ולא גרמה לנפגעים או לנזק. זמן קצר קודם לכן, נשמע פיצוץ בשטח המועצה בגבול הצפוני עם רצועת עזה, אולם סיבת הפיצוץ איננה ברורה ולא ידוע אם מדובר ברקטה ואם היא נפלה בצד הישראלי או הפלסטיני.

בתוך כך, ארצות הברית גינתה אמש את תקרית הירי בגבול מצרים, בה נהרג סאיד פשאפשה, תושב חיפה. "אנו מגנים את ההתקפות שאירעו היום – התקפות קטלניות, התקפות טרור – נגד ישראל מכיוון סיני ואת כל ההתקפות, בצורה החריפה ביותר", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד. "אנו עדיין מודאגים מהמצב הביטחוני בחצי האי סיני וקוראים לאיפוק בשני הצדדים", הוסיפה, ואף ציינה כי "אנו מעודדים את ממשלת מצרים למצוא פתרון ארוך טווח למצב בסיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully