וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצהר מגיבים: "הפלסטיני שנורה היה חמוש בסכין"

יהושע בריינר

28.5.2012 / 4:33

המתנחלים הפיצו סרטון ובו נראה, לדבריהם, הפלסטיני שנפצע מירי איש כיתת הכוננות של היישוב, כשהוא שכוב על האדמה ולצדו סכין. הם האשימו: "'בצלם' מלבה ויוזם את האירועים"

יומיים בלבד לאחר האירועים האלימים בשומרון, במהלכם נפצע פלסטיני בן 24 מירי של איש כיתת הכוננות של יצהר, בהתנחלות זועמים על ארגון "בצלם", שפרסם במהלך השבת והחג תיעוד בהם נראים מתנחלים רעולי פנים מציתים שדות של פלסטינים. בתגובה, מפיצים המתנחלים סרטון בו נראה הצעיר הפלסטיני שנפצע קשה מהירי, כשהוא שכוב על האדמה זמן קצר לאחר שנורה, ולצדו סכין שחורה. לדברי המתנחלים, במהלך הניסיון לכבות הצתות מצד הפלסטינים, שלף הצעיר את הסכין בכוונה לדקור חיילי צה"ל ואנשי כיבוי.

"הערבים הציתו אש ובזמן שחיילי צה"ל וצוותים הוקפצו לכבות את האש, הם הותקפו באבנים על ידי המון פורעים", סיפר דובר היישוב, אברהם בנימין, שלדבריו חלק מהמציתים יצאו מאמבולנס של הסהר האדום. "אחד הפורעים, מחבל חמוש בסכין, נורה ונפצע לאחר שתקף צוות כיבוי ואת החיילים שנאבקו שש שעות רצופות באש המשתוללת". בנימין הפנה גם אצבע מאשימה כלפי ארגון "בצלם", שלדבריו, "מלבה ויוזם את האירועים, ואינו מהסס להסית באופן חמור ביותר נגד המתיישבים וחיילי צה"ל". הוא הוסיף כי "ידם של הערבים שהציתו וידו של המחבל שניסה לדקור את חיילי צה"ל, היא ידו הארוכה של ארגון 'בצלם'".

עימותים בין אנשי יצהר לתושבי הכפר עוריף, דרומית לשכם. 26 במאי, 2012. רויטרס
"ידם של הערבים שהציתו וידו של המחבל שניסה לדקור את חיילי צה"ל, היא ידו הארוכה של ארגון 'בצלם'". העימותים ביצהר ביום שבת/רויטרס

מנתונים שקיבץ ארגון "יש דין" עולה, כי מאז שנת 2005 הוגשו 100 תלונות של פלסטינים מהכפרים הסובבים את יצהר, בחשד לפעילות אלימה של המתנחלים נגדם, אולם הוגש רק כתב אישום אחד בלבד. בין היתר הוגשו 31 תלונות על נזק לרכוש, 22 תלונות על כריתת עצים ושמונה תלונות על ירי. לטענת "יש דין", הנתונים מעידים כי המשטרה נכשלת בחקירת פשיעה אידיאולוגית של המתנחלים. "האירוע החמור ביום שבת מצטרף לשרשרת התנכלויות לפלסטינים באזור בתקופה האחרונה", אומר חיים ארליך, מנכ"ל הארגון, "והוא תוצר ישיר של כישלון אכיפת החוק בגדה המערבית ושל מדיניות היד הקלה עם פורעי החוק המעניקה להם רוח גבית".

עוד באותו הקשר:
תיעוד נוסף להצתות ליד יצהר: ”צה”ל מועל בחובתו”
צפו: מתנחלים מציתים שדות פלסטינים ליד יצהר
תיעוד: מתנחלים ירו אל פלסטינים, חיילים עמדו מנגד

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully