וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ליועץ וינשטיין: "אשכנזי קיבל ונתן שוחד"

במכתב מותח שר הביטחון ביקורת קשה על הרמטכ"ל לשעבר ודורש פרסום מהיר של דו"ח המבקר על פרשת הרפז. עוד מאשים ברק: אשכנזי קשר קשר לשיבוש סדרי שלטון, רימה והפר אמונים

בעוד בפרקליטות ידונו הערב (ראשון) בשאלה האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית כנגד המעורבים בפרשת הרפז, שלח שר הביטחון, אהוד ברק, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו הוא מותח ביקורת קשה ביותר על הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי. לטענתו, אשכנזי עבר עשר עבירות שונות על פי החוק הפלילי, בהן קשירת קשר לשיבוש סדרי שלטון, קבלת שוחד, מתן שוחד, וסיוע בשוחד, כולל התערבות של סא"ל במיל' בועז הרפז במינוי בכירים בצה"ל. ברק גם מאשים את הרמטכ"ל לשעבר במרמה והפרת אמונים.

בנוסף, קרא ברק לפרסום מהיר של דו"ח המבקר על הפרשה. "יש בדו"ח ממצאים חשובים ביותר שהציבור צריך לדעת עליהם. פרסומו יאפשר לרמטכ"ל הנוכחי להסיק מסקנות לגבי גורמים שמעורבים בפרשה", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות.

מטעם אשכנזי נמסר בתגובה כי "מדובר בניסיון אומלל של שר הביטחון ברק ליצור ספין תקשורתי במטרה למנוע כל חקירה בפרשת ההעלמות או ההשמדה של כל ההקלטות והמסמכים הקשורים לאירוע הרפז מלשכתו. האשמתו של רא"ל (במיל') גבי אשכנזי בקבלת שוחד היא מופרכת ובעיקר הזויה. כל שיחות הטלפון בלשכת הרמטכ"ל הוקלטו ונבדקו על ידי המבקר, המשטרה בדקה, אף אחד לא העלה עד היום טענה של שוחד. כנראה שמשהו רע מאד עובר על שר הביטחון וקשה שלא להיות מוטרד מכך".

"אין מניעה שהמבקר יסיים את הביקורת"

במקביל, השיב היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפניית מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בנושא ואמר כי אין מניעה שהמבקר יסיים את הביקורת ויפרסם את עמדתו בפרשה. כזכור, המבקר הודיע לפני ימים אחדים כי הוא לא עומד לפרסם את דו"ח הרפז בתוך ימים ספורים, אלא רק יגיב לעתירתו של וינר.

לאור הדברים, בימים האחרונים התקיימו דיונים בנושא בפרקליטות וכן עם גורמים במשטרה, אחריהם החליט היועץ המשפטי כי אין למנוע את פרסום הדו"ח המלא בפרשה מבלי להמתין לסיום הבדיקה בפרקליטות. לדברי היועץ, "אין טעם לעכב את פרסום הדו"ח בכך שהמבקר יסיים את הבדיקה ויגבש ממצאים סופיים, לאור החשיבות הציבורית בכך שבפני הציבור תתפרסם הפרשה כולה".

וינשטיין הבהיר כי במקביל תימשך הבדיקה בפרקליטות שתיערך ביסודיות כדי לבדוק האם יש מקום לפתוח גם בחקירה פלילית.

לקריאה נוספת:
וינשטיין יכריע הערב: חקירה פלילית בפרשת הרפז?
"עדות הרפז חשפה זווית בעייתית בהתנהלות אשכנזי"
בג"ץ יכריע: האם אל"מ וינר יקבל המסמכים מהמבקר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully