וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ממליץ: להרוס בתיהם של רוצחי משפחת פוגל

6.5.2012 / 10:36

להמלצתו של רא"ל גנץ הצטרף גם ראש השב"כ, אשר טען כי צעד הענישה יחזק את מימד ההרתעה בקרב מחבלים פוטנציאליים. השב"כ: "לא ידוע על התנגדות גורמים משפטיים למהלך"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ממליץ להרוס את בתי המחבלים שרצחו חמישה מבני משפחת פוגל ביישוב איתמר בשנה שעברה, כצעד של ענישה. להמלצת צה"ל, כפי שנחשפה לראשונה בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, הצטרף גם ראש השב"כ, יורם כהן, אשר טוען כי מדובר בצעד מרתיע ומתבקש לאור מעשי המחבלים. גורם צבאי מסר כי על רקע כוונת משרד המשפטים לפעול בצעדי ענישה נגד הרוצחים, אמג'ד וחכים עוואד, נעשית עבודת מטה משותפת של פרקליטות המדינה, צה"ל, השב"כ, משרד הביטחון והמנהל האזרחי, אך טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

יורם כהן תמך בהחלטה להרוס את הבתים, בשל הצורך לחזק את מימד ההרתעה בקרב מפגעי טרור פוטנציאליים. לדבריו, לצורך הכללי בהרתעה נוסף במקרה זה שיקול קונקרטי, הנובע מן העובדה כי כמה מבני משפחת המחבלים העניקו סיוע לאחר הפיגוע למפגעים - בהסתרת הנשק שנגנב במהלך הפיגוע, ובחיפוי על המעשה באמצעות השמדת ראיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבתים יהרסו? רוצחי משפחת פוגל, אמג'ד וחכים עוואד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נמסר מהשב"כ כי לשירות אין מידע אודות "התנגדות גורמים משפטיים למהלך". על פי השב"כ, גם הטענה לפיה פעולות הריסת בתי מחבלים נמצאות "על סף החוקיות" אינה נסמכת על בסיס עובדתי נכון: בשורה של פסקי דין, לרבות כאלה שנפסקו לאחר שנת 2005, אז המליצה ועדה צבאית לחדול מהריסת בתים בשטחים, קבע בג"ץ כי אין עילה משפטית להתערבות במדיניות גורמי הביטחון בנושא זה. בין היתר, בהקשר להריסת ביתו של המחבל שהשתתף בפיגוע בישיבת מרכז הרב במרץ 2008 והריסת ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים בספטמבר 2008.

יצוין כי בשבועות הקרובים תתקיים ישיבה בנושא אצל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בעבודת מטה, ואין בכוונתנו להתייחס לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully