וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולני שלהם: המפקדים שהותירו בי חותם לכל החיים

שי בן ישי

25.4.2012 / 11:39

אליאל בן יהודה ושרון אלמקייס הציגו מנהיגות יוצאת דופן כמפקדי מחלקה, וכך היו גם בנופלם. מפקדם, מג"ד דוכיפת, סא"ל שי בן ישי, מספר על הזיכרון ועל המורשת

בהיותי מפקד פלוגה מסייעת בגדוד ברק של חטיבת גולני, נפלה בידי הזכות לפקד על שניים מטובי בנינו - אליאל בן יהודה ושרון אלמקייס ז"ל, שניים אשר מטבע הלשון "מלח הארץ" כאילו נכתב עליהם, כאילו שגדלו בחממות הגידול הפוריות ביותר בארצנו.

אליאל הגיע מבית המבוסס על המסורת של סיירת גולני. דודו נפל בקרב על הבופור ובבית חינכו לערכי נתינה והגנה על הארץ. שרון גדל בבית שמושתת על ערכים אדירים של אהבת הארץ ותמיכה בזולת, ובחינוכה יוצא הדופן של הפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה.

שניהם עברו את מסלולי הכשרת הלוחמים המפרכים ביותר, האחד, בסיירת גולני והשני בפלחה"ן גולני. שניהם הגיעו להיות מפקדי מחלקות בפלוגה המסייעת של גדוד ברק. כמפקדי מחלקות, הם היו מאוד שונים, אך גם בעלי תכונות אופי דומות.

שרון אלמקיאס. דובר צה"ל
בולט במנהיגות יוצאת דופן. שרון אלמקייס ז"ל/דובר צה"ל

כמפקד מחלקה, הצליח אליאל בדרכו הייחודית ויוצאת הדופן לסחוף אחריו את לוחמיו בזכות הדוגמא האישית. הוא היה מפקד מחלקה שעשה הכול עם חייליו, כזה שהלוחמים הולכים אחריו רק בזכות אישיותו, וכל זאת בדרך כל כך מיוחדת ושונה מהנוף השכיח. מנהיגות בדרכי נועם - צורת מנהיגות אשר רק יחידי סגולה מסוגלים, בדרכם, להנהיג באמצעותה מחלקה בפלוגה ותיקה.

שרון, כמפקד מחלקה כל כך בולט במנהיגות יוצאת דופן, ידע לשלב בין דרישות גבוהות לבין רוח צחוק ושמחת חיים.

אליאל בן יהודה. דובר צה"ל
הצליח לסחוף אחריו את לוחמיו בזכות הדוגמא האישית. אליאל בן יהודה ז"ל./דובר צה"ל

לשניהם היו תכונות כל כך דומות - עקשנות, דבקות במשימה, היכולת והבינה להבין לאן דברים מובילים את המחלקה ואת הדרך וכיצד להגיע לשם. מה שאפיין את שניהם יותר מכל, הייתה היכולת המדהימה לחדור לנפשו של החייל, יכולת אשר נבעה מהיותם בראש ובראשונה אנשים נפלאים.

כך היו גם בנופלם. אליאל - בשלהי מלחמת לבנון השנייה, עת הוביל את מחלקתו במשימה כל כך אופיינית לו, כאשר הוא נזעק לבית סמוך למרחב בו הוא נלחם על מנת לחלץ פצועים, ביחד עם סמל המחלקה שלו, וספג פגיעה של טיל שנורה לתוך הבית. שרון - בהובלת משימה למוצב בהר דב כסמ"פ מסייעת, כאשר נפגע רכבו פגיעה ישירה מזירת מטענים. גם כאן, בדרך מאוד אופיינית של הובלה, לאחר שהתווכח רבות עם מפקדו על ביצוע המשימה בהובלתו האישית.

ישנם אנשים אשר עברו לידך כל החיים ואינך שם לב לקיומם, ויש כאלו אשר עברו לידך לשנייה והותירו בך חותם לכל החיים. כך אזכור את שרון ואליאל, ואני מודה לשניהם על החותם האדיר שהשאירו בכל כך הרבה לוחמים.

לקריאה נוספת:
אלמנת השוטר: "הוא לא יכול היה למות מוות אחר"
לשרוד את האובדן - דרך עזרה לאדם שכול אחר
רגע לפני שהתגייס למוסד, דרור נהרג במצור על ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully