וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: אייזנר תקף ארבעה פעילים - וכלל לא הותקף

יהושע בריינר

20.4.2012 / 12:01

סרטון חדש שהופץ מהאירוע בו היכה סמח"ט הבקעה פעיל שמאל דני, מוכיח שוב כי הסא"ל לא הותקף, כפי שטען, וכי המשיך לתקוף את פעילי השמאל, למרות שלא איימו על שלומו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: הטלוויזיה הפלסטינית)

סרטון חדש שנחשף הבוקר מאירוע הכאת פעיל השמאל הדני בפסח מתעד כי סגן מפקד חטיבת הבקעה סא"ל שלום אייזנר היכה לפחות 4 מפגינים בעזרת נשקו, וזאת מבלי שהותקף קודם לכן. קטע הווידאו צולם על ידי הטלוויזיה הפלסטינית שנחכה במקום ומתאר את כל השתלשלות האירועים במסע האופניים שנערך בשבת שעברה בבקעה. הסרטון מראה גם את השניות שקדמו להתקפתו של סא"ל אייזנר, ובהן נראה בבירור כי לא הותקף באלימות על ידי המפגינים.

בסרטון נראים רוכבי האופניים המוחים, ובהם גם פעילי ארגון ה-ISM האירופאי לצד רוכבי אופניים פלסטינים נעמדים בשורה אחת מול כוחות צה"ל, שמונעים מהם מלהתקדם. בשלב מסוים מתחיל את מהרוכבים לנסות ולעבור אולם מוחזר לאחור על ידי קצין במקום. שניות ספורות לאחר מכן נראה אייזנר מכה בעזרת נשקו את אחת מהרוכבות שהייתה מולו, וזאת מבלי שניסתה כלל להתקדם. לאחר מכן מגיע למקום הפעיל הדני כאשר בניגוד לטענותיו של אייזנר לא היכה אותו או החזיק מקל בידו, וכפי שנראה בתיעוד הווידאו הקודם שהביא לסערה, אייזנר מכה אותו בראשו. לאחר מכן מתחיל אייזנר לצעוק "לכו מכאן, אמרו לכם ללכת" כאשר חבריהם של הפעילים שנפגעו מנשקו של אייזנר מטפלים בהם ולוקחים אותם לאחור.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"הסמח"ט חש שהוא חסין ממשפט"

אלא שאייזנר לא מסתפק בכך; בשלב הזה הוא מסתובב ומחזיק בנשקו מההדק כמקל ומכה בגבו של אחד מהרוכבים אשר נמצא כאמור בגבו לסמח"ט. בהמשך נראה אייזנר דוחף את אחד המפגינים על רכב, וייתכן שבשלב הזה הוא נפגע באצבעו - אולם מיד לאחר מכן הוא שוב תוקף את אחד המפגינים בנשקו האישי בעזרת הקת. בשלב הזה החלו המפגינים לקבל טיפול, זאת בזמן שהחיילים במקום, ובהם גם אייזנר, נוטלים את האופניים שנותרו על הכביש ומשליכים אותם אל תעלה סמוכה. בשלב הזה מתרחק אייזנר מהמקום, ככל הנראה על מנת לחבוש את ידו.

כאמור, זהו הסרטון המקיף הראשון המתעד את השניות שקדמו לאירוע בו היכה אייזנר את המפגינים. בארגון "בצלם" מתכוונים להעביר את החומרים החדשים לידי חוקרי מצ"ח. "התיעוד מפריך את הטענות כאילו המפגינים הפעילו אלימות בטרם תקפו אותם החיילים", אומרת ג'סיקה מונטל, מנכ"לית הארגון, "האירוע החמור ממחיש את תחושת החסינות מפני העמדה לדין שחש הסמח"ט, בהיעדר מנגנון הרתעה יעיל - שכן כמעט ואין אכיפת חוק במקרי אלימות של חיילים כלפי פלסטינים בשטחים". כזכור, הרמטכ"ל ואלוף פיקוד מרכז ניצן אלון הורו כי סא"ל אייזנר יודח מתפקידו בחטיבת הבקעה, וכן ביטלו את מינויו לסגן מפקד בה"ד 1. אייזנר לא הודח מצה"ל, אולם בעקבות המקרה נפתחה נגדו חקירה במצ"ח שם כבר נחקר, ובמקביל הגישו ארבעה פעילים אירופאיים תלונה במשטרה הצבאית נגד הקצין.

הסא"ל המכה - כותרות אחרונות
תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי
פרשנות: סא”ל אייזנר אשם - אבל הוא ממש לא היחידי
זעם בימין על הדחת אייזנר: ”כניעה מוחלטת לשמאל”
סא”ל אייזנר הודח מתפקידו: ”מראים לי את הדרך החוצה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully