וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני יום הזיכרון: אנדרטאות הושחתו בבקעת הירדן

בין היתר, רוססו על האנדרטאות כתובות "די לכיבוש" וצויר דגל פלסטין. על פי ראש מועצת בקעת הירדן, האחראים למעשה הם פעילי שמאל: "יש קשר ישיר לאירוע עם סא"ל אייזנר"

המתיחות בבקעת הירדן גוברת: שבוע לאחר התקרית בה סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן-אלוף שלום אייזנר, היכה פעיל פרו-פלסטיני במהלך הפגנה מחאה, אלמונים השחיתו הלילה (חמישי) שתי אנדרטאות בבקעת הירדן, ריססו עליהן כתובות גרפיטי וציירו עליהן דגלי פלסטין. במועצת בקעת הירדן הגישו תלונה למשטרה שכבר פתחה בחקירת האירוע.

אנדרטה של יום הזיכרון לחללי צהל הושחתה בבקעת הירדן, אפריל 2012. מועצה אזורית בקעת הירדן, ספק 500
הקיר בו מונצחים שמותיהם של החללים חולל/ספק 500, מועצה אזורית בקעת הירדן

תושבי הבקעה גילו הבוקר כי באנדרטת הבקעה הסמוכה למושב פצאל, שם מתקיים מדי שנה הטקס המרכזי ביום הזיכרון לחללי צה"ל שנהרגו באזור, רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב בין היתר "די לכיבוש" ועל הקיר בו מונצחים שמותיהם של החללים נכתב "נהרגו בעוון מרידה באומות". אנדרטה אחרת לזכרה של תושבת הבקעה הסמוכה ליישוב מחולה הושחתה אף היא, דגל ישראל המוצב במקום הושחת בכתובות גרפיטי ובסמוך אליה צויר דגל פלסטין. גם שם רוססה הכתובת "די לכיבוש".

אנדרטה של יום הזיכרון לחללי צהל הושחתה בבקעת הירדן, אפריל 2012. מועצה אזורית בקעת הירדן, ספק 500
האנדרטה שהושחתה סמוך למושב פצאל./ספק 500, מועצה אזורית בקעת הירדן

לדברי ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, מי שעומדים מאחורי הפעולות הם פעילי שמאל. "שבוע ימים לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל, שוב נוקטים אנשי השמאל הקיצוני פעולות פרובוקטיביות בשעה שאנו מעלים על נס את זכרם של הנופלים שנהרגו על הגנת הארץ", אמר אלחייני. "יש לנקוט יד קשה ולא מתפשרת כלפי אותם פעילים".

ראש מועצת הבקעה: "רואה את המעשה כפיגוע לכל דבר"

על אף שהכתובות נראות מזוהות יותר עם זרמים בעולם החרדי המתנגדים לציונות, אלחייני טוען כי מעולם לא ראה חסידים של נטורי קרתא בבקעת הירדן, ואומר כי אין לו ספק כי אנשי שמאל מעורבים בהשחתה. "אני רואה קשר ישיר בין האירוע עם סגן-אלוף אייזנר לבין השחתת האנדרטאות. אנחנו כבר שנה מתריעים על כך שפעילי שמאל קיצוניים עברו להתגורר בבקעה, יוצרים פרובוקציות ומנהיגים את הפלסטינים כיצד לנהוג מול החיילים". לדבריו, לא במקרה אבו מאזן שב ומדגיש שהשער לפלסטין כדבריו מתחיל בבקעה. "הפלסטינים יודעים עד כמה חשובה ומשמעותית בקעת הירדן למדינת ישראל, והם רוצים להפוך את המקום לסמל המאבק. אני רואה את השחתת האנדרטאות כפיגוע לכל דבר".

בעקבות האירוע, אמר יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, כי לצערו הרב, מדי שנה תופעת הוונדליזם באנדרטאות חללי צה"ל חוזרת על עצמה. "הגיע הזמן שמשטרת ישראל תטפל בנושא בכל כובד הראש. זה פוגע מאוד במשפחות השכולות במיוחד בימים אלו לקראת יום הזיכרון", ציין בן שם. "הצענו מספר פעמים שבתי הספר באזור האנדרטאות ילמדו מי היו החללים, ומצד שני ידאגו לטפח את אותם מקומות. יש לפעול באופן מידי לתיקון האנדרטאות, אסור שההורים השכולים יבואו ויראו את המעשה המכוער הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully