וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובת הרעב חאדר עדנאן שוחרר ממעצר לאחר 4 חודשים

18.4.2012 / 0:54

העציר המנהלי ששבת רעב במשך חודשיים, שוחרר ארבעה חודשים לאחר שנעצר, בהתאם להחלטת הפרקליטות, לפיה הוא לא יישאר במעצר אם לא ימצאו נגדו ראיות ממשיות

חאדר עדנאן, העציר המנהלי ששבת רעב במשך חודשיים, שוחרר הערב (שלישי) מהמתקן הצבאי סאלם שליד מגידו בלי שהוגש נגדו כתב אישום. עדנאן, תושב עראבה בן 33, נעצר ב-17 בדצמבר 2011, והוחזק מאז במעצר מנהלי. למחרת מעצרו פתח בשביתת רעב, וסרב להיבדק על ידי רופאים של שירות בתי הסוהר אלא רק על ידי רופאים מתנדבים מארגון "רופאים לזכויות אדם".

ב-31 בדצמבר הוא הועבר לאשפוז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, ומשם הועבר לבית החולים זיו בצפת. בעקבות שביתת הרעב שבה נקט, במחאה על החזקתו מבלי שהוגש נגדו כתב אישום, חלה הרעה במצבו הבריאותי, ורופאיו הזהירו כי הוא עלול למות.

בחודש פברואר עתר עדנאן לבג"ץ נגד מעצרו. בג"ץ קיבל את העתירה והודיע כי יקבע דיון בהקדם האפשרי. זמן קצר לפני הדיון שאמור היה להתקיים בבג"ץ הודיעה הפרקליטות כי היא מבטלת את הדיון, ולא תבקש להאריך עוד את מעצרו, אחרי 17 באפריל, כל עוד לא מתווסף נגדו חומר חקירה משמעותי. מתקופת מעצרו קוזזו ימים שבהם היה נתון בחקירה. בעקבות החלטת הפרקליטות הודיע עדנאן כי הוא מסיים את שביתת הרעב.

אפקט עדנאן: שורת שביתות רעב בבתי הכלא

שביתת הרעב של עדנאן שהובילה להחלטת הפרקליטות פתחה שורה של שביתות רעב בקרב האסירים הכלואים בישראל. המפורסמת שבהן היתה הנא שלבי, ששבתה רעב במשך 43 ימים במחאה על החזקתה במעצר מנהלי. היא הפסיקה בסוף החודש שעבר את השביתה לאחר שהושג הסכם בינה לבין ישראל, לפיו היא תגורש לרצועת עזה לתקופה של שלוש שנים. בתום שלוש השנים היא תורשה לשוב לגדה המערבית.

בחודש שעבר גם הודיעו מאות אסירים פלסטינים מכלא נפחא הודיעו כי הם פותחים בשביתת רעב במחאה על "מדיניות הדיכוי הישראלית" נגדם.

בהודעה שפרסמו האסירים נמסר כי הם פותחים בשביתת הרעב במחאה על כך ששירות בתי הסוהר אינו מאפשר להם לקבל במשך שנים ארוכות ביקורים של בני משפחותיהם ומעביר רבים מהם לצינוק בבתי הכלא.

עוד אותו בנושא
חאדר עדנאן שוחרר מאשפוז; עצירה נוספת בסכנת חיים
העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים
אבי העציר ששובת רעב: "לפעול לפני שיקרה אסון"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully