וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הנכבה קרב: צלפים ילמדו "לפגוע ולא רק להרוג"

יום האסיר, יום הנכבה ויום הנכסה מתקרבים ובצה"ל מכינים הצלפים לפעול בהתאם ללקחים מהאירועים אשתקד במהלכם נהרגו 23 אזרחי סוריה. "מדובר בשינוי משמעותי", אומר קצין בכיר

בזרוע היבשה בצה"ל נערכים לשלושה אירועים בהם צפויים חיכוחים בשטחים ובגבולות המדינה: יום האסיר, יום הנכבה ויום הנכסה וצלפי צה"ל עוברים הכשרות בהתאם. על רקע הלקחים מהפרות הסדר בשנה שעברה בגבול סוריה יוכשרו צלפי צה"ל לפגוע בכפות הרגליים של מפרי הסדר ולא להרוג למרות שכך הוכשרו עד כה.

במערכת הביטחון נשמו לרווחה אחרי ציון יום האדמה בגדה המערבית, בלבנון וברצועת עזה עקב חשש מהתפרעויות והפרות סדר אך במערכת הביטחון חוששים כעת מהאירועים שיקיימו הפלסטינים בחודשיים הקרובים עצרות שכל אחד מהם עלול להביא להסלמה. ב-7 באפריל יצוין "יום האסיר", "יום הנכבה" יתקיים ב-15 במאי ו"יום הנכסה" יצויין בתאריך ה-5 ביוני.

שר הביטחון, אהוד ברק, והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, אישרו תוכניות מבצעיות ותגובות מדורגות אם ידרדרו הטקסים וההפגנות לאלימות קיצונית. בצה"ל מאשרים כי הפיקו לקחים מהשנה שעברה במהלכה נדרשו צלפי צה"ל להדוף ניסיונות הסתננות מסוריה לשטח ישראל והרגו 23 אזרחים סורים ופצעו 350.

במסגרת ההעירכות הוחלט על הקמת שתי פלוגות צלפים חדשות

באחרונה החלו במדור הצלפים של מרכז ההטסה והמשימות המיוחדות (מרהו"ם) בפיקודו של אלוף משנה יובל ג'רבי להכשיר את הצלפים להתמודדות עם הפרות סדר השונות מלחימה מול מחבלים או צבא סדיר. קצין בכיר בזרוע היבשה הסביר כי ההחלטה לאמן את החיילים לפגוע ולא להרוג כרוכה בשינוי ההכשרה ורמת האימונים. "צלף עבר הכשרה והתאמן להרוג בקליע הראשון תוך כדי שהוא פוגע במרכז המסה של הגוף. עכשיו אנחנו מכשירים אותו לא רק להרוג אלא לפגוע בכף הרגל", סיפר.

הקצין הבכיר הוסיף כי למשימת פיזור הפגנות ותרחישים של המון מסתער על גדר יוכשרו גם צלפים במילואים - "מדובר בשינוי משמעותי מאחר והתכלית של הצלף היא עבודה חשאית, חרישית מאוד וברור לו שאחרי הקליע הראשון הוא צריך להיעלם". כיוון שכעת, באירועים כאלה, יידרשו הצלפים לפגוע ולא להרוג - "מעתה הוא נדרש לפעולה כירורגית יותר ורגישה".

על פי החלטה נוספת של מפקד זרוע היבשה האלוף סמי תורג'מן, מדריכי הצלפים של המרהו"ם יצטרפו בעת מלחמה או מבצע רחב היקף לחטיבה סדירה וכן הוחלט על הקמת שתי פלוגות צלפים. פלוגה סדירה תהיה מבוססת על כוח סדיר מבית הספר ללוחמה בטרור של זרוע היבשה והשנייה תתבסס על אנשי מילואים שהיו מדריכים וצלפים ביחידות שונות בצה"ל שיוכשרו לנשק הצלפים החדשים של צה"ל המכונה "ברק".

לקריאה נוספת
מבעד לכוונות: הצצה נדירה על הצלפים בצה?ל
האו"ם: מוטרדים מהרג המפגינים הסורים ע"י ישראל
במג'דל שמס כועסים על צה"ל, אך גם על הפלסטינים
לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully