וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת חבילה: הפרדת הקורסים בבה"ד 1 תקל על הדתיים

3.4.2012 / 16:25

צוערי יבשה ותומכי לחימה יופרדו מסיבות מקצועיות. תופעת הלוואי: החיילים הדתיים לא יצטרכו להשתתף בקורס שבו ריכוז גבוה של בנות. ונתון מפתיע: הרשמת שיא לבה"ד 1

בזרוע היבשה הוחלט להקים מסלול מיוחד לקורס קציני יבשה החל מרגע הכניסה לשערי בית הספר לקצינים של צה"ל, בה"ד 1, ולבודד אותם מתומכי לחימה עקב הבדל בתכנים המועברים בקורס. כעת מתברר, כי להפרדה תהיה השפעה בלתי צפויה נוספת - הקלה גדולה בקרב צוערי חי"ר הדתיים, שהיו צריכים עד כה לשרת לצד קורס תומכי לחימה, אשר מכיל מספר גדול יחסית של נשים.

כאמור, כיום משולבים הצוערים תומכי הלחימה והלוחמים באותה מגמה, ואף לומדים את אותם תכנים. לאחר בדיקה במטה, התברר כי חלק מהצוערים תומכי הלחימה, אשר מיועדים למקצועות כגון קצונת לוגיסטיקה או שלישות, לומדים תכנים שאינם קשורים למקצועות שלהם ולכן ההפרדה מתבקשת.

לוחמים חובשי כיפה ששמעו על ההחלטה בירכו עליה וטענו כי "בבה"ד 1 יש הקפדה על עיקרון 'השילוב הראוי', אבל ישנם לא מעט מקרים שגורמים למבוכה". לדברי אותם לוחמים דתיים, "ההפרדה תעשה רק טוב, כי בתומכי לחימה יש מספר גדול של בנות. זה ימזער את החיכוך עם הצוערות וחלק מחובשי הכיפה ישמחו מאוד". קצין בכיר בזרוע היבשה התייחס לגורם המקצועי בהפרדת הקורסים, וציין כי "ההחלטה תמקד את תשומת הלב בצוערים, כל אחד בתחומו, וכך נימנע מלימוד של תכנים שאינם רלוונטיים לצוערים תומכי לחימה. המסלול ללוחמים יהיה ברור מתחילת הקורס".

מעל 150 אחוזי הרשמה לקצונה

לצד זאת, לאחר המשבר העמוק שנגרם עקב מלחמת לבנון השנייה, נרשמת כעת בבה"ד 1 מוטיבציית שיא להרשמה לקורס קצינים. מגמת הטיפוס החלה בשנת 2008 בה דווח כי התמלאו 90% מכלל התקנים בקורס הקצינים, כאשר 67% מתוכם התמלאו בידי צוערים בעלי נתונים גבוהים. בשנת 2009 נמשכה הצמיחה עם ניצול של 97% מהתקנים, ומתוכם 75% בעלי נתונים גבוהים.

בשנת 2011 דווח על דרישה ל-110% מהתקנים בבה"ד 1, ובהם רמה גבוהה מהממוצע של צוערים איכותיים - 82%. מפקד בה"ד 1, אלוף משנה ערן ניב, דיווח לאחרונה כי במחזור האחרון נרשם שיא כל הזמנים: דרישה ל-150% מהתקנים, ומתוכם 84% בעלי נתונים גבוהים.

קצין בכיר בזרוע היבשה הסביר כי בעבר, בשל חוסר מוטיבציה לקצונה, נאלץ צה"ל להכשיר קצינים בינוניים; אולם כיום, יש עודף של 50% במתמודדים על כל מקום פנוי בבה"ד 1. "בנוסף למוטיבציה במחזור האחרון, שיבצנו קצינים איכותיים יותר, שנתוני הליבה שלהם גבוהים מאוד. בפועל המחזור האחרון הוא האיכותי ביותר מאז שנת 2004".

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
התעצמות הנשים והדתיים בצה"ל: הפרדוקס של בה"ד 1
נתוני בה"ד 1: מספר הצוערות הדתיות הוכפל השנה
"צוערים 'הבריזו' כדי להתפלל והודחו מקורס קצינים"

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • בה"ד 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully