וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון "במחנה" סיקר "דראג קווינס" - ומעתה יצונזר

אמיר בוחרוט

19.3.2012 / 10:35

לרגל חג הפורים, סיקר העיתון הצה"לי בהרחבה תופעה של חיילים המתחפשים לנשים, ובמטה הכללי התעוררה ביקורת חריפה. תכני העיתון יעברו ביקורת של קצין חינוך ראשי לפני פרסומם

עיתון "במחנה", המחולק בעשרות אלפי עותקים לחיילי צה"ל ולגמלאי מערכת הביטחון, הקדיש בגיליון שיצא לאור לפני כשבועיים כתבה נרחבת לחג הפורים, ובה צולמו והתראיינו חיילים מחופשים. בין היתר, סוקרה בהרחבה תופעה הרווחת בחברה הישראלית, של גברים שאוהבים ללבוש בגדי נשים ולהתאפר, ומשתתפים בהופעות "דראג קווין" במועדונים בזמנם החופשי. במסגרת הכתבה, התראיינו שני חיילים מחופשים ל'דראג קווינס" שסיפרו על התופעה בקרב חיילים ביחידות שונות, בין היתר ביחידת 8200, יחידת העלית של אגף המודיעין.

פרסום הכתבה לא התקבל בעין אוהדת מצד קצינים בכירים במטה הכללי, ביניהם ראש אגף כוח האדם, האלופה אורנה ברביבאי, שטענו כי אין לכתובת מהסוג הזה מקום בעיתון צבאי. "הביקורת הועברה לראש אכ"א, האחראית בין היתר גם על עיתון 'במחנה', והיא דאגה להעביר את הביקורת בדרך שלה", סיפר גורם באכ"א. "היו קצינים בכירים שצחקו כשקראו על חיילים שאוהבים ללכת עם עקבים ושמלות, אבל גם היו שענו שהעיתון מוביל לאחרונה קו סיקור בעייתי, שמעורר מחלוקות ומונע מכלל המשרתים לקרוא אותו בגלל התכנים".

צה"ל: קצין החינוך אחראי לבקרת התכנים

לדברי הגורם, הוחלט בהמשך לביקורת שמעתה קצין החינוך הראשי, תת אלוף אלי שרמייסטר, יעבור בקפדנות יתרה על התכנים בכל גיליון לפני שהוא מועבר לדפוס. זאת "כדי למנוע מכתבות פרובוקטיביות להתפרסם".

סערה דומה התעוררה לפני כמה חודשים ביום המשפחה, לאחר ש"במחנה" בחר לפרסם כתבה על שתי קצינות לסביות שסיפרו על התא המשפחתי שהקימו, השירות בצה"ל וגידול ילדים. הרב הצבאי הראשי, תת אלוף רפי פרץ, מתח ביקורת על עצם פרסום הכתבה. יש לציין, כי בפרשה הזו, הרב הצבאי הראשי לא היה מעורב.

עבור עיתון "במחנה", מדובר בחזרה לימי כהונתה של מירי רגב בתפקיד דוברת צה"ל, אז הועברו תכני העיתון ליחידת דובר צה"ל, שהיתה בעלת הסמכות להוריד תכנים לפי שיקול דעתה. לאחר מינוי הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואבי בניהו לתפקיד דובר צה"ל, הופסק נוהל זה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כמפקדו של מפקד עיתון 'במחנה', אחראי קצין החינוך והנוער הראשי לבקרת התכנים המתפרסמים במסגרת העיתון. אחראיות זו תוקפה גם באחרונה".

לקריאה נוספת:
בינואר: לראשונה זה 20 שנים - עיתון "במחנה" לא ייצא לאור

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully