וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידת יהל"ם נערכת ללחימה במנהרות לבנון ועזה

6.3.2012 / 23:23

לקראת אפשרות לחימה תת קרקעית מול ארגוני חמאס וחיזבאללה, נערכים ביחידת העילית לכל תרחיש. "ארגוני הטרור הקימו מדינת מנהרות, אך אנחנו נבוא מוכנים"

יחידת יהל"ם, המתמחה בחבלה, סילוק פצצות, חדירה למבנים, מיקוש בלב שטח אויב ומענה להתמודדות במנהרות, ביצעה לאחר מבצע עופרת יצוקה שינוי ארגוני ביחידה. קצין בכיר ביחידה סיפר היום (שלישי) כי בנוסף לכלל הכשירויות שלה, הוחלט על התעצמות במספר תחומים.

לדברי הקצין הבכיר, "אנחנו נערכים למלחמה בעולם התת קרקעי. חמאס, כמו חיזבאללה, מבין שצה"ל הוא צבא חזק ובמלחמה הבאה הוא יתמרן למרכזי הכובד, לכן הם העבירו מערכים שלמים מתחת לקרקע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביהל"ם נערכים ללחימה התת-קרקעית. לוחם יהל"ם בתרגיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין הוסיף כי "כל מבנה חשוב ירד כמה קומות מתחת לפני האדמה בנוסף לתשתית המנהרות. חמאס וחיזבאללה בנו מנהרות מסועפות לא רק בקווי ההגנה אלא גם בעומק השטח כדי להקשות על כוחות צה"ל שיחפשו לפגוע במחבלים".

צפו: תרגיל יחידת יהל"ם במתקן ללוחמה בשטח בנוי

"מגיעים עם הרבה ידע מודיעיני וניסיון מצטבר"

יחידת יהל"ם, בפיקודו של סא"ל סער אברג'ל, הקימה את פלוגת 'סמור' במילואים, שבעת הצורך תסייע לפלגה הסדירה במלחמה לאתר מנהרות, לנטרל מטענים ולהילחם באש חיה מתחת לפני האדמה. בנוסף לכך אישר מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, לתקצב רכש מיוחד של רובוטים קטנים וציוד נוסף שכולל אמצעים לאיתור חפירת מנהרות כדי לשפר את רמת הטכנולוגיה של היחידה. עוד הוחלט על הקמת מתקן שהועתק מאתר של חמאס ברצועת עזה, המדמה מבנה אזרחי שמתחתיו מערכת מסועפת של מנהרות. במתקן זה מתאמנים לא רק לוחמי פלוגת סמור אלא כלל יחידות העלית שיידרשו להילחם באזור תת-קרקעי.

הקצין הדגיש כי "כמומחים לתחום, כתבנו לראשונה תורה שלמה שמסבירה כיצד לאתר את המנהרה, איך לגשת אל פיר המנהרה ומה יש לבצע כדי ללמוד עליה לאתר מחבלים ומטעני חבלה ובמידת הצורך לנטרל אותה. החמאס וחיזבאללה הקימו ארץ של מנהרות לקראת המלחמה הבאה אבל אנחנו למדנו אותו ונבוא מוכנים לכל עימות אם נידרש. אנחנו מעריכים שזו תהיה משימה קשה אבל אנחנו מגיעים עם הרבה ידע מודיעיני וניסיון מצטבר".

עוד בנושא
פשיטות ולחימה במנהרות: הצצה נדירה ליחידת יהל"ם
היהל"ם שבכתר: לילה עם הלוחמים במנהרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully